Αν και οι βρετανικές αρχές, πολλώ δε μάλλον οι μυστικές υπηρεσίες, δεν επιβεβαιώνουν τίποτα, η πληροφορία που μετέφεραν οι Sunday Times παραμένει εν ισχύ. Ο Abdel-Majed Abdel Bary, ή αλλιώς «Τζιχάντι Τζον, φέρεται πως ήταν ο στυγνός εκτελεστής του Αμερικανού δημοσιογράφου Τζέιμς Φόλεϊ.
Η «Τζιχάντι Τζον» είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση νέου, ο ίδιος είναι μόλις 23 ετών, που τα όνειρά του ήταν εντελώς άλλα και στην πορεία εξελίχθηκε σε μια... φονική μηχανή. Η Daily Mail παρουσιάζει μια σειρά από φωτογραφίες του ιδίου στο Facebook που δείχνουν πως μέρα με τη μέρα άφηνε τα όνειρα να γίνει δημοφιλής ράπερ και γινόταν φανατικός για να φτάσει να μετατραπεί σε πρωτοκλασάτο μέλος των τζιχαντιστών.
Ο Abdel-Majed Abdel Bary ζούσε στο Λονδίνο και είχε ξεκινήσει μια καλή καριέρα ως ράπερ με το όνομα L Jinny. Σύντομα, όμως, άλλαξε εντελώς χαρακτήρα και εγκατέλειψε τους γονείς του και το πανάκριβο σπίτι στο οποίο διέμενε και πέρασε στη Συρία.
Η αλλαγή του ήταν φανερή ακόμα και στις ενδυματολογικές επιλογές του: από τα φαρδιά, αθλητικά ρούχα (σήμα κατατεθέν των ράπερ), άρχισε να φοράει κουκούλα, αμπέχονο, να φέρει φυσίγγια και να κρατάει με πάθος Καλάσνικοφ. Σε μια ανάρτησή του γράφει: «Ντροπή στους Μουσουλμάνους που στεναχωριούνται για τη δράση των τζιχαντιστών».
Σε μια άλλη ανάρτησή του γράφει: «Αυτοί που έχουν ταχθεί να διαφυλάττουν τις ζωές και την ελευθερία αβοήθητων γυναικών και παιδιών, τους λένε τρομοκράτες και ισλαμιστές».
Ένας γάλλος φυλακισμένος που κρατείτο από τον «Τζον» λέει πως ήταν μέλος μιας ομάδας βρετανών τζιχαντιστών που έφεραν το όνομα «The Beatles». Σύμφωνα με την Sun πολλοί από αυτούς έχουν φωνές που μοιάζουν και χρησιμοποιούν το ίδιο λεξιλόγιο στα βίντεο προπαγάνδας που προβάλλουν.
Οι φίλοι του «Τζον» αναφέρουν πως άρχισε να αλλάξει όταν ήρθε σε επαφή με τζιχαντιστές που βρίσκονταν υπό τη σκέπη του φανατικού ιεροκήρυκα Anjem Choudary. Λέει ένας εξ αυτών: «Ήταν ταλέντο στη μουσική. Θα μπορούσε να τα καταφέρει και να βγάλει δίσκους. Κάποιοι, όμως, μπήκαν μέσα στο μυαλό του και τον έκαναν εκδικητικό και φανατικό».