Ένας από τους κλάδους που υπέστησαν σοβαρές ζημιές κατά την πενταετία 2008-2013 ήταν αυτός της ιδιωτικής ασφάλισης, καθώς είδε σημαντική απώλεια θέσεων εργασίας, και δραστικό περιορισμό των κύκλων εργασιών του. Φαίνεται, όμως, πως κάτι αλλάζει...
Σύμφωνα με το vima.gr, o κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης την πενταετία 2008-2013 απώλεσε το 22% των εργασιών του και από 5,2 δισ. ευρώ στο τέλος του 2008 περιορίστηκε στα 4 δισ. ευρώ στο τέλος του 2013.
Το κλίμα αυτή τη στιγμή φαίνεται να έχει αναστραφεί, καθώς πολλά επενδυτικά funds επιδιώκουν να τοποθετηθούν στην ελληνική ασφαλιστική αγορά αφού διαβλέπουν σημαντικές προοπτικές ανάκαμψης και σχεδόν όλες οι διοικήσεις των εταιρειών έχουν δεχθεί ανάλογες κρούσεις.
Οι αιτίες του φαινομένου της ανάκαμψης είναι αυταπόδεικτες: όπως εξηγούν παράγοντες του κλάδου, το κοινωνικό κράτος έχει καταρρεύσει. Οι δαπάνες του Δημοσίου για συντάξεις, φαρμακευτικές δαπάνες, προνοιακές παροχές και άλλες παροχές ασθένειας έχουν υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια κατά 13 δισ. ευρώ (από 50 δισ. ευρώ το 2009 σε 37 δισ. ευρώ το 2013).
Αυτό το κενό θα κληθεί να καλύψει η ιδιωτική ασφάλιση και ήδη τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά, αφού ο κλάδος της Υγείας στο σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών εμφανίζει ετήσιους ρυθμούς ανόδου της τάξεως του 20%.
Είναι ενδεικτικό ότι ο μέσος δείκτης εξάρτησης του ασφαλιστικού συστήματος ήταν προ κρίσης 1,7 εργαζόμενοι προς 1 συνταξιούχο, αναλογία χαμηλότερη του 2 προς 1 που θεωρείται βιώσιμη και πολύ χαμηλότερη του 3 προς 1 που απαιτείται για να είναι υγιές το σύστημα.
Αλλωστε στο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας και την αδυναμία του προϋπολογισμού να χρηματοδοτεί τα ελλείμματα των συνταξιοδοτικών ταμείων ήρθαν να προστεθούν τα υψηλά επίπεδα ανεργίας και το PSI.
Ακόμη και ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει σταματήσει να «παράγει» ζημιές λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας και του περιορισμού των ατυχημάτων και είναι από τους πλέον κερδοφόρους, ενώ με την ασφαλιστική κάλυψη και των περίπου 500.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων θα γίνει ακόμη πιο εύρωστος.