Το γεγονός ότι οι Γάλλοι γνωρίζουν και εκτιμούν βαθιά το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη δεν είναι ικανή συνθήκη για να προκαλέσει το ντελίριο της Liberation για την παράσταση «Ο Κυκλισμός του Τετραγώνου». Η παράσταση που σκηνοθέτησε ο 26χρονος Δημήτρης Καρατζάς ενθουσίασε την κορυφαία εφημερίδα που σε μια κριτική με τίτλο «Μια αριστοτεχνική ενορχήστρωση» μιλά απελευθερωμένα και θριαμβικά για την παράσταση. Οσο στην Ελλάδα, πολλοί εδώ και μήνες διαφωνούσαν, φώναζαν, θύμωναν επειδή ο Γιώργος Λούκος «είχε τολμήσει» να δώσει την Επίδαυρο στον Δημήτρη Καραντζά για να σκηνοθετήσει την Ελένη του Ευρυπίδη.
Η παράσταση ο Κυκλισμός του Τετραγώνου που είχε ανέβει το φθινόπωρο στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο πλαίσιο του αφιερώματος στον συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη, παρουσιάστηκε για δύο βραδιές στο Φεστιβάλ Αβινιόν. Σε ένα εκτενέστατο κείμενο η Liberation γράφει πως παρά τις δυσκολίες στην παρακολούθηση της τρίωρης παράστασης λόγω της ξένης γλώσσας και κάποιων δυσκολιών που είχαν σχέση με τεχνικές δυσκολίες, σημειώνεται πως «όσο περνάει η ώρα τόσο η ατμόσφαιρα της παράστασης γίνεται πιο πολύπλοκη, πιο έντονη, παθιασμένη, ηλεκτρισμένη». Και καταλήγει: «Συναγερμός. Είναι ακριβώς αυτή η διαδικασία που χαρακτηρίζει την παράσταση του Καραντζά. Σαν να πιέζεται ένα μεγάλο κουμπί που πυροδοτεί την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση. Οι ηθοποιοί δεν εγκαταλείπουν ποτέ το σύνολο αλλά ερμηνεύουν τις καταστάσεις μέσα από ένα κράμα βίας και αποστασιοποίησης που συναρπάζε. Είναι σπάνιο να συναντάς ηθοποιούς που λειτουργούν σαν μια στοργική κοινότητα και η παραμικρή χειρονομία ενός από αυτούς να επηρεάζει τον άλλο».
Η Liberation αποθεώνει τον 26χρονο σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά, ενώ στην Ελλάδα κάποιοι διαφωνούσαν για το αν δικαιούται να πάει στην Επίδαυρο!
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο