Ενας μοναδικός, φορτισμένος με συμβολισμούς χώρος ξυπνά στην οδό Πειραιώς: Τι ετοιμάζει εκεί το Εθνικό θέατρο [εικόνες] - iefimerida.gr

Ενας μοναδικός, φορτισμένος με συμβολισμούς χώρος ξυπνά στην οδό Πειραιώς: Τι ετοιμάζει εκεί το Εθνικό θέατρο [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Κατά μήκος της Πειραιώς των βιομηχανιών και βιοτεχνιών που ανάστησαν την οικονομία της χώρας μια κρίσιμη εποχή, κτίρια κουφάρια που δεν στερούνται ομορφιάς και βιώματος, μένουν βουβά, χωρίς χρήση. Ενα από αυτά, μαγικά επιστρέφει στη ζωή: Πρόκειται για το περίφημο Σχολείο, που πέρασε στα χέρια της Ειρήνης Παππά προ δεκαετιών προκειμένου να γίνει χώρος διδασκαλίας υποκριτικής και παραστάσεων, γνώρισε μια μικρή ανάσταση από το φεστιβάλ Αθηνών και μετά σίγησε. Τώρα επιστρέφει, γίνεται η θερινή σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στο οποίο θα ανήκει ως και το 2027.

Από σήμερα θα παρουσιάζεται εκεί η παράσταση «Fantastico-Τα δημιουργημένα συμφέροντα» του Ισπανού Νομπελίστα συγγραφέα Χαθίντο Μπεναβέντε σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή Σωτήρη Χατζάκη. Σε μια χειρονομία πρόσκλησης του κοινού να γνωρίσει το χώρο και τη νέα δράση του, το Εθνικό Θέατρο αποφάσισε να ορίσει την τιμή εισιτηρίου στα δέκα ευρώ.

Μια σύντομη ιστορία αρχιτεκτονικής
Το διατηρητέο συγκρότημα στο οποίο ανήκει το σχολείο είχε κυρίως βιομηχανικές χρήσεις στο παρελθόν (εργοστάσιο κινίνου για παράδειγμα) μέχρι που πέρασε στην τότε Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου. Η Ειρήνη Παππά που αλώνιζε την Αθήνα αναζητώντας ένα χώρο θεατρικής εκπαίδευσης και δημιουργίας το ξεχώρισε και ο τότε υπουργός ΠΕΚΑ Κώστας Λαλιώτης αποφάσισε να γίνει η ανάπλαση του χώρου με βάση τις οδηγίες της σπουδαίας ηθοποιού μας. Της το παραχώρησε μέχρι το 2027 και ξεκίνησε η διαδικασία αναστήλωσης και ανάπλασης.

Το συγκρότημα έχει έκταση περίπου 7 στρέμματα και περικλείεται από την οδό Πειραιώς, την οδό Βενιζέλου (προς τη μεριά της ΙΟΝ), τις γραμμές του ΗΣΑΠ και τον Κηφισό από την άλλη κάθετη πλευρά. Εκεί από σήμερα το Εθνικό θέατρο παρουσιάζει το «Fantastico-Τα δημιουργημένα συμφέροντα» ένα έργο κωμικό, δραματικά επίκαιρο και τραγικά αναγνωρίσιμο στις μέρες που ζούμε, ανέβηκε για πρώτη φορά στη Μαδρίτη το 1907 και έχει ως θέμα του τη διαφθορά.

Οι ήρωες του Μπεναβέντε, φτιαγμένοι από τα υλικά της κομέντια ντελ άρτε, χωρίς όμως να χάνουν ούτε στιγμή τα διαχρονικά χαρακτηριστικά τους, στροβιλίζονται γύρω από το χρήμα, τον κυνισμό, τη ματαιοδοξία και το συμφέρον, χρησιμοποιώντας ακόμα και τον έρωτα για να πετύχουν τους σκοπούς τους.

Περίληψη έργου
Ο Λέανδρος και ο υπηρέτης του Κρισπίν φτάνουν σε μια μεγάλη πολιτεία. Έχουν μόλις καταφέρει να ξεφύγουν από την αστυνομία μιας άλλης πολιτείας, που τους κυνηγά για χρέη και παρανομίες. Ο πονηρός Κρισπίν, δραπέτης από τα κάτεργα, είναι ο βασικός πρωταγωνιστής και αυτός που φροντίζει για να στηθεί ένα πλέγμα συμφερόντων, νομίμων και παρανόμων, γύρω από τον εαυτό του και φυσικά τον αφέντη του. Το σύστημά του είναι απλό: με μεγάλη πανουργία και ευρηματικότητα, χωρίς κανέναν ηθικό φραγμό, ρίχνει ως δόλωμα στα θύματά του την ελπίδα. Όλοι σαγηνεύονται: από τον ποιητή μέχρι την εξουσία, και από τον στρατιωτικό έως τη μεσίτρα. Όταν η αλήθεια αποκαλύπτεται και οι ελπίδες διαψεύδονται, ο παμπόνηρος Κρισπίν και ο αφέντης του έχουν κιόλας τυλίξει τα πρόσωπα της κωμωδίας σ’ ένα δίχτυ από δημιουργημένα, κατασκευασμένα συμφέροντα. Όλοι προθυμοποιούνται τώρα να συνυπάρξουν με τους απατεώνες ώστε οι προσδοκίες τους και εκείνα στα οποία επένδυσαν να γίνουν πραγματικότητα και να μη βρεθούν χαμένοι.



*Εθνικό Θέατρο «Σχολείον της Αθήνας» - Ειρήνη Παπά, Πειραιώς 52, τηλέφωνο 210.3301880, μέσω πιστωτικής κάρτας στο 210.7234567 και στο www.n-t.gr
Το ταμείο στο Σχολείον της Αθήνας θα λειτουργεί από Τετάρτη έως Κυριακή 10:00-17:00.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ