Το αίμα και οι ψυχές των 668 θυμάτων δύο τελευταίων αεροπορικών δυστυχημάτων των μαλαισιανών αερογραμμών, φαίνεται πως μπορούν να χτυπήσουν κατάστηθα την εταιρεία.
Τα διεθνή μέσα αναφέρονται στο αβέβαιο μέλλον της ως αποτέλεσμα των δραματικών γεγονότων στα οποία εμπλέκεται άμεσα. Είναι χαρακτηριστική η ερώτηση που κάνει η βρετανική εφημερίδα Independent, «Ποιος ταξιδώτης δεν θα σκεφθεί διπλά και τριπλά να ταξιδέψει με τις μαλαισιανές αερογραμμές».
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία βρέθηκε κοντά στην κατάρρευση, καθώς το 2005 αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, όπως σημειώνει το Bloomberg. Φαίνεται, όμως, πως η παρούσα συγκυρία είναι πολύ χειρότερη.
Ήδη η ζημιά που είχε υποστεί η εταιρεία από την τραγωδία του πρώτου Boeing ήταν σημαντική καθώς πτώση 4% είχε δεχθεί η επιβατική κίνηση για το μήνα Μάιο, ενώ και η τιμή της μετοχής της είχε υποχωρήσει 27%, αλλά αναμένεται να πέσει κι άλλο.
Και ενώ οι επενδυτές αισιοδοξούσαν πως θα υπάρξει αναστροφή του αρνητικού κλίματος, ήρθε η νέα τραγωδία στην ανατολική Ουκρανία να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο περίπλοκα.
Η Khazanah Nasional, το κρατικό fund επενδύσεων που ελέγχει τη Malaysian Airlines, εξέταζε την αναδιάρθρωση της εταιρείας, σε συνδυασμό με πιθανή έξοδό της από το χρηματιστήριο. Μετά τις φήμες του περασμένου μήνα που ήθελαν το επενδυτικό fund να αναζητά συνεργάτη στη Μέση Ανατολή, για να παρέμβει και να σώσει τις Μαλαισιανές Αεοργραμμές, οι μετοχές της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Κουάλα Λουμπούρ εταιρείας, είχαν σημειώσει μέσα σε μία ημέρα άνοδο 14%. Τον ενθουσιασμό είχαν έρθει να τονώσουν τα δημοσιεύματα που μετέδιδαν πως η αεροπορική εταιρεία θα συνεργαστεί με την Etihad Airways, τον αερομεταφορέα με έδρα το Αμπού Ντάμπι.
Η Etihad έχει δείξει πράγματι ενδιαφέρον για διάσωση προβληματικών αεροπορικών εταιρειών, αλλά δυστυχώς για τη Malaysian Airlines, μέχρι στιγμής, οι εταιρείες αυτές ήταν ευρωπαϊκές. Τον περασμένο μήνα, η Etihad παρουσίασε ένα σχέδιο για την εξαγορά μεριδίου 49% στην ιταλική Alitalia.
Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν κατά πόσο η Etidhad θα παραμείνει σταθερή στο πλάνο της. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η Khazanah είχε δηλώσει δημόσια πως δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά.