Σήμερα Τετάρτη 6/4, στις 20.30 στον κινηματογράφο Απόλλων, o DJ Cam θα μιξάρει τις μουσικές του με τις εικόνες τριών αποκατεστημένων γαλλικών ταινιών των late ‘20s, στα πλαίσια του 12ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Κερδίστε διπλές προσκλήσεις.
Ο Γάλλος DJ Cam ( δηλαδή ο Laurent Daumail), είναι ο άνθρωπος που έφερε επανάσταση στην underground μουσική σκηνή των mid 90s μιξάροντας τη hip hop μενταλιτέ με jazz σαμπλάκια και εδραιώνοντας έναν ήχο πρωτοποριακό μέσα απ’ το label του, Street Jazz.
Τώρα ο DJ Cam θα βρεθεί για μία βραδιά στην Αθήνα για να συνοδεύσει με τις μουσικές του τις προβολές τριών ασπρόμαυρων βουβών γαλλικών ταινιών (Cinemix της Γαλλικής Ταινιοθήκης) με σκοπό να μας ταξιδέψουν οπτικά, μουσικά και νοερά; Στο Παρίσι των αρχών του προηγούμενου αιώνα.
Τη βραδιά θα ξεκινήσει η ιστορία του Cagliostro (1929), ενός Ιταλού καταζητούμενου που μαζί με τη γυναίκα του δραπετεύει στη Γαλλία και καταφέρνει να εισχωρήσει στη βασιλική αυλή. Η μεφιστοφελική φύση του Cagliostro, θα τον μπλέξει σε συνομωσίες και μηχανορραφίες που θα έχουν ως αποτέλεσμα να εκδιωχθεί και από τη Γαλλία, σε μια ταινία που θα προβληθεί κομπλέ με σκηνές που είχαν λογοκριθεί στη Σουηδία, όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει η αρχική εκδοχή του Richard Oswald, του Βιενέζου ηθοποιού, σκηνοθέτη, σεναριογράφου και παραγωγού, που λίγα χρόνια μετά την ιστορία του Cagliostro, αναγκάστηκε κι ο ίδιος να εγκαταλείψει την ιδιαίτερη πατρίδα του και να ψάξει στη Γαλλία καταφύγιο απ’ τον Ναζισμό.
Σειρά παίρνει το Harmonies de Paris (1929), ένα ερωτικό γράμμα στις γειτονιές της Πόλης του Φωτός, τις χαρακτηριστικές της φάτσες και την πεμπτουσία της παριζιάνικης ατμόσφαιρας, όπως τα κατέγραψε στο 28λεπτο ντοκιμαντέρ της η δημοσιογράφος και σκηνοθέτις Lucie Derain, ένα από τα ιδρυτικά στελέχη του Ciné-Club de la femme.
Το πρόγραμμα θα κλείσει ο René Clair, ένας από τους πρωτοπόρους του γαλλικού avant garde της εποχής, και ο πρώτος κινηματογραφιστής που μπήκε ποτέ στην γαλλική Ακαδημία, κάνοντας τον κινηματογράφο τέχνη με τη βούλα. Στο La Tour (1928), ο Clair ξεδιπλώνει ένα μάτσο ντοκουμέντα απ’ την κατασκευή ενός πύργου που στήθηκε στο παριζιάνικο Πεδίον του Άρεως ως προσωρινή είσοδος της Παγκόσμιας Έκθεσης Εμπορίου που φιλοξένησε η πόλη το 1889, κατασκεύασμα όμως που έμεινε εκεί ως το υψηλότερο ανθρώπινο δημιούργημα της εποχής, για να αναδειχθεί στο πιο αναγνωρίσιμο μνημείο όλης της Γαλλίας, γνωστό με το επώνυμο του σχεδιαστή του, Gustave Eiffel.
Αν θέλετε να κερδίσετε διπλές προσκλήσεις για το event (μια ευγενική προσφορά του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου) στείλτε e mail με τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο/τηλέφωνο επικοινωνίας) στο info@iefimerida.gr