Το λιμάνι του Πειραιά δεν φεύγει από το προσκήνιο και φυσικά μέσα στην ιστορία θα υπάρχουν και οι Κινέζοι επενδυτές που το βλέπουν ως ένα σημαντικό κομμάτι του «δρόμου του μεταξιού» προς την Ευρώπη.
Το ινδικό πρακτορείο dna έχει ένα αναλυτικό άρθρο για τις στρατηγικές κινήσεις των Κινέζων για το λιμάνι του Πειραιά και σημειώνει πως παρουσιάζει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη χάρη στις κινεζικές εταιρείες που δρουν ή αναμένεται να δράσουν με αυτό ως βάση τους.
Αναφέρεται στον πρώτο «γάμο» ανάμεσα στις δύο πλευρές, πριν από πέντε χρόνια, με την έλευση της Cosco. Μια συμφωνία που τριπλασίασε την κίνηση του λιμανιού αυξάνοντας τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται καθημερινά (περίπου 6000). Οι Κινέζοι ήδη έχουν κάνει αντίστοιχη κίνηση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (άλλο στρατηγικό σημείο). Κι όλα αυτά τη στιγμή που η Ελλάδα δεν έχει εξέλθει πλήρως από την υφεσιακή κατάσταση στην οποία την έριξε η οικονομική κρίση από το 2008 και μετά.
Το άρθρο αναφέρει πως η παρουσία της Cosco είναι πολλαπλά ευεργετική για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και την ελληνική οικονομία, καθώς πέραν των χρημάτων που έδωσε για το ήμισυ του λιμανιού, στο ελληνικό Δημόσιο έρχονται επιπλεον χρήματα μέσω των φόρων, ενώ προσφέρθηκαν και 1000 θέσεις εργασίας.
Οι Κινέζοι, αναφέρει το ρεπορτάζ, γνωρίζουν την γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας. Μπορεί να γίνει ο περιφερειακός συγκοινωνιακός κόμβος, με τον ίδιο τρόπο που η Ολλανδία κατέχει αυτή τη θέση στη Βόρεια Ευρώπη.
Στόχος, λοιπόν, των Κινέζων είναι να μετατρέψουν τον Πειραιά στην μεγαλύτερη εμπορική πύλη. Αρκεί φυσικά να γίνουν παράλληλα και κάποια έργα υποδομής που θα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, τον μεγαλύτερο εκσυγχρονισμό των λιμενικών συνδέσεων, έργα στις εθνικές οδούς και στα περιφερειακά αεροδρόμια.
Καθόλου τυχαίο ότι το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας, το Xinhua, ανέφερε σε πρόσφατο άρθρο του για το νέο δρόμο του «μεταξιού» που θα περάσει από το λιμάνι.