Όσοι έφτασαν έγκαιρα στο γήπεδο Μαρακανά με ταξί, για να παρακολουθήσουν τον τελικό του Μουντιάλ ανάμεσα στην παγκόσμια πρωταθλήτρια Γερμανία και την Αργεντινή, δίχως να το γνωρίζουν, θα πρέπει να πίνουν νερό στο όνομα μια ελληνικής εταιρείας.
Η υπηρεσία Taxibeat έχει ξεφύγει πλέον από τα ελληνικά σύνορα και έχει ταξιδεύσει μέχρι τη Λατινική Αμερική. Μάλιστα, η πρώτη μεγάλη επέκτασή της ήταν στη Βραζιλία. Είναι απόλυτα λογικό, λοιπόν, κατά την περίοδο του Μουντιάλ οι δραστηριότητές της ανέβηκαν κατακόρυφα.
Όπως σημειώνει το News247 και το Fortune, ο Νίκος Δρανδάκης η ψυχή της εφαρμογής, μιλάει με αφορμή την ολοκλήρωση του Μουντιάλ για την πρώτη μεγάλη επέκταση, αυτή στην Βραζιλία.
«Ένα χρόνο μετά την παρουσία μας στην Ελλάδα και έχοντας δει ότι αυτό που είχαμε κάνει είχε αποδοχή από τους επιβάτες, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε που θα μπορούσαμε να εξάγουμε την ιδέα του Taxibeat στο εξωτερικό. Βάζοντας κάτω τα πράγματα είδαμε ότι η προσπάθεια θα είχε επιτυχία εάν πηγαίναμε σε μία χώρα που είχε αντίστοιχα προβλήματα με αυτά της Ελλάδας στον τομέα της εξυπηρέτησης από τα ταξί, δηλαδή της ποιότητας. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι το πως θα βρεις ταξί -τρόποι υπήρχαν αρκετοί και σήμερα ακόμη περισσότεροι- αλλά το πως αναβαθμίζεις την ποιότητα της υπηρεσίας (π.χ. με αξιολογήσεις)».
Ο Νίκος Δρανδάκης
Και συνεχίζει για τα σχέδια επέκτασης στη Λατινική Αμερική: «Έτσι σκεφτήκαμε ότι η Λατινική Αμερική έχει περισσότερες και πολύ μεγαλύτερες αγορές από ότι στην Ευρώπη. Εάν προσθέσουμε τη χαμηλή ποιότητα εξυπηρέτησης που κυριαρχεί στην περιοχή, παράλληλα με κάποια θέματα ασφάλειας, η περιοχή είχε όλα αυτά τα στοιχεία που έδειχναν ότι το ρίσκο ήταν πολύ χαμηλότερο. Στα θετικά ήταν επίσης ότι βρέθηκαν άμεσα και οι συνεργάτες οι οποίοι θα σε έβαζαν στην αγορά πιο άμεσα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, πρόκειται μάλιστα για δύο ομογενείς που ζουν στην Βραζιλία, ο Φοίβος Πανταζής και ο Αντώνης Καψάλης».
Αυτή τη στιγμή η Taxibeat Brazil κινείται στους δρόμους του Ρίο ντε Τζανέιρο και του Σάο Πάολο, ενώ συνεργάζεται με 18.000 ταξί και στις δύο πόλεις από το σύνολο των 55.000 ταξί που τις εξυπηρετούν. Σύμφωνα με τον Νίκο Δρανδάκη και στις δύο πόλεις η εφαρμογή του taxibeat είναι η δεύτερη μεγαλύτερη, σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά με τουλάχιστον οκτώ παίκτες, επιτυγχάνοντας κάθε μήνα στα δύο χρόνια παρουσίας της να αυξάνει τόσο τον αριθμό των επιβιβάσεων όσο και των χρηστών.
Σε ό,τι αφορά τους ταξιτζήδες ο Νίκος δεν βρίσκει πολλές διαφορές ανάμεσα στους Έλληνες και στους Βραζιλιάνους επαγγελματίες οδηγούς, «είναι ίδιοι και στα καλά τους και στα άσχημα τους». Φυσικά υπάρχει ένα έξτρα ενδιαφέρον να δείτε ποιος και γιατί είναι ο οδηγός που συγκεντρώνει τις υψηλότερες βαθμολογίες στο app της taxibeat στη Βραζιλία εδώ.
Το Taxibeat, το οποίο ήδη μετά την Ελλάδα και τη Βραζιλία έχει επεκταθεί στο Μεξικό και το Περού, σύμφωνα με τον Νίκο Δρανδράκη θα επεκταθεί μέχρι το τέλος του χρόνου σε μία ακόμη αγορά του εξωτερικού, με αρκετές πιθανότητες να συγκεντρώνει αυτή της Τουρκίας (σ.σ. όποιοι έχουν επιβιβαστεί σε ταξί της γείτονος θα καταλάβουν γιατί) όπου η ελληνική εταιρεία έχει ήδη στελεχώσει γραφείο.
Πώς η Taxibeat βρέθηκε ένα βήμα πριν από το λουκέτο
Η Taxibeat έσβησε πριν από λίγες ημέρες το τρίτο κεράκι της. Αυτό που είναι σχετικά άγνωστο είναι ότι η εταιρεία βρέθηκε πολύ κοντά στο λουκέτο και μάλιστα όταν βρισκόταν ακόμη στα πρώτα της βήματα. Ο Νίκος μιλάει για εκείνες τις ημέρες:
«Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα της εφαρμογής, ξεκίνησε η μεγάλη απεργία των ταξί (σ.σ. ήταν η εποχή που οι οδηγοί των ταξί πέρα από την απεργία είχαν αποκλείσει το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά με τα αυτοκίνητα τους). Για εμάς ήταν ό,τι χειρότερο μπορούσε να συμβεί, καθώς με βάση το business plan που είχαμε κάνει αναμέναμε να έχουμε έσοδα εκείνους τους μήνες που ήταν κρίσιμα για τηνβιωσιμότητα μας. Ήμασταν οριακά και πραγματικά είχαμε αρχίσει να συζητάμε μεταξύ μας ότι ίσως ήταν καλύτερο να αναστείλουμε τη λειτουργία της Taxibeat. Με τη λήξη της απεργίας άρχισαν να έρχονται πάλι έσοδα και όλα τα υπόλοιπα είναι ιστορία».