Η γυναίκα θρύλος της όπερας, η δυνατή γυναίκα με τη σπασμένη καρδιά που παραδόθηκε στον μεγιστάνα Ωνάση, είναι αυτή τη στιγμή η πιο θελκτική φιγούρα για σταρ μεγάλου διαμετρήματος. Ετσι, μετά την Μαρίνα Αμπράμοβιτς – την ισχυρότερη γυναίκα της σύγχρονης τέχνης- που θα κάνει ένα εικαστικό φιλμ με επτά οπερατικούς θανάτους της Μαρίας Κάλλας (συμπεριλαμβανομένου του πραγματικού, μέσα στο διαμέρισμά της στο Παρίσι), τώρα και η Μέριλ Στριπ ετοιμάζει ένα φιλμ για την ντίβα, εστιάζοντας στη σχέση της με τον Ωνάση.
Η ταινία φέρει τον εύγλωττο τίτλο «Masterclass» και θα είναι μεταφορά του ομώνυμου θεατρικού έργου του Τέρενς ΜακΝάλι, που αφορά το περίφημο masterclass της μεγάλης σοπράνο στη Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1971. Τα γυρίσματα θα αρχίσουν το 2015, σε σκηνοθεσία του Mike Nichols. Με κομμένη την ανάσα τα εκατομμύρια σινεφίλ περιμένουν να δούν πως θα κατορθώσει η ξανθιά Αμερικανίδα- χαμαιλέων να μεταμορφωθεί στην μελαχρινή, μεσογειακή ντίβα της όπερας.
Ηδη βέβαια μια άλλη εκδοχή της Κάλλας βλέπουμε στην ταινία «Γκρέις του Μονακό» με πρωταγωνίστρια την Νικόλ Κίντμαν, όπου η Ισπανίδα Παθ Βέγκα υποδύεται την ντίβα (φωτογραφία κάτω).
Ομως και η πιο ισχυρή γυναίκα της σύγχρονης τέχνης, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς με τα εκατομμύρια θαυμαστών και τους ορκισμένους εχθρούς ετοιμάζει τη δική της εκδοχή για τη Μαρία Κάλλας, όπως ανακοίνωση η ίδια όταν βρέθηκε στην Αθήνα τον περασμένο Μάρτιο. Η Αμπράμοβιτς πάντα θαύμαζε την Κάλλας, όχι απλώς ως λυρική τραγουδίστρια αλλά ως συνολική προσωπικότητα – έβλεπε και μελετούσε το αδιάσπαστο, την πληρότητα της φυσιογνωμίας της.
Το μεγάλο πρότζεκτ για το οποίο θα εργαστεί τα επόμενα τρία χρόνια είναι ένα φιλμ με επτά διαφορετικούς σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων ο Πολάνσκι, ο Αλμοδοβάρ και ένας Ελληνας που ζει στο Λονδίνο (ο Γιώργος Λάνθιμος ίσως;) με θέμα το θάνατο και την Μαρία Κάλλας. Ο τίτλος θα είναι «Οι 7 θάνατοι της Μαρίνα Αμπράμοβιτς». Οπως δηλώνει η ίδια, σε κάθε όπερα υπάρχει μια γυναίκα που πεθαίνει με τραγικό τρόπο: με δηλητήριο, με χαρακίρι, πέφτει στη φωτιά, πνίγεται... Και όταν σκέφτεσαι έναν οπερατικό γυναικείο θάνατο δεν μπορείς παρά να σκεφθείς τη Μαρία Κάλλας. Ετσι ετοιμάζει ένα φιλμ με επτά οπερατικούς θανάτους, τους οποίους βλέπει η Μαρία Κάλλας στον καθρέπτη του μπάνιου στο σπίτι της στο Παρίσι, λίγο πριν πεθάνει και η ίδια από καρδιακή προσβολή. Εικόνες θανάτου που διατρέχουν τον καθρέπτη, την κατατρύχουν, είναι ο θάνατος που έχει μέσα της, ο θάνατος που έχει ζήσει και που τελικά δραπετεύει και την καταλαμβάνει. Οπως εξήγησε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς -με τη βαριά εκφορά των αγγλικών που φέρει το σέρβικο ρυθμό και το στήθος της συχνά να ανεβοκατεβαίνει σχεδόν ασθμαίνοντας κατά την ομιλία της στην Αθήνα-, για τις ανάγκες του έργου θα επισκέπτεται συχνά τη χώρα μας, αρχαιολογικούς χώρους και άλλα σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για το φιλμ, και τόνισε -ξανά- πως βρίσκεται και στην αναζήτηση χρηματοδότησης για την ταινία.