Στα χρόνια της κρίσης η σκέψη και μόνο τα πάρει κανείς το αυτοκίνητό του και να κάνει ένα μακρύ ταξίδι, χρησιμοποιώντας τους μεγάλους οδικούς άξονες, ήταν κάτι σαν απαγορευμένο όνειρο.
Το κόστος της βενζίνης και των διοδίων λειτουργούσαν αποτρεπτικά για μια τέτοια απόφαση. Κι όμως, το τελευταίο διάστημα -όπως αναφέρει και το Euro2day.gr- υπάρχει μια μικρή, αλλά σταθερή αλλαγή προς τα... πάνω.
Συγκεκριμένα σημειώνεται μικρή αύξηση των διελεύσεων σε ορισμένα τμήματα του οδικού δικτύου, αλλά και αυξημένη κίνηση στο οδικό δίκτυο. Αυτά τα στοιχεία δίνει το Υπουργείο Υποδομών και η «Ομάδα Δράση» της Κομισιόν
Τα στοιχεία των κατασκευαστικών ομίλων δείχνουν πως καθώς προχωρούν τα έργα στους οδικούς άξονες (και κλείνουν οι ανοικτές πληγές των εργοταξίων) οι διελεύσεις θα ενισχύονται, υπό την προϋπόθεση πως θα συνεχιστεί η βελτίωση του οικονομικού κλίματος.
Από τις ανακοινώσεις και παρουσιάσεις των τεχνικών εταιρειών προκύπτει πως ο ρυθμός υποχώρησης των διελεύσεων περιορίστηκε το 2013 και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις σταθεροποίησης στο πρώτο εξάμηνο του 2014 (βλ. πίνακα).
Μπορεί στην Αττική Οδό να υπάρξουν περιορισμένα οφέλη από την ολοκλήρωση των έργων στους οδικούς άξονες, αλλά στη Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου αναμένουν σημαντική αύξηση των διελεύσεων. Το 2009 ο μέσος αριθμός ημερήσιων διελεύσεων από τη γέφυρα έφτανε τα 14.000 οχήματα και το 2013 περιορίστηκε στα 8.625 (9.281 το 2012). Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, η ολοκλήρωση των έργων στην Ολυμπία Οδό και στην Ιόνια Οδό θα οδηγήσει σε αύξηση των διελεύσεων κατά τουλάχιστον 5%.
Στην Αττική Οδό συνεχίστηκε η μείωση των διελεύσεων και στο πρώτο τρίμηνο του 2014. Ο μέσος αριθμός ημερήσιων διελεύσεων το 2013 ήταν 200.561 έναντι 215.691 το 2012 όταν στις λαμπρές ημέρες του οδικού άξονα προσέγγιζαν τις 300.000.
Η σημαντική αύξηση των διελεύσεων που καταγράφεται στον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα τον οποία κατασκευάζει και διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μωρέας» συνδέεται κυρίως με την προσθήκη σταθμών διοδίων σε νέα τμήματα. Νέα μικρή πτώση κατέγραψαν πέρυσι οι ημερήσιες διελεύσεις στον άξονα Μαλιακός – Κλειδί και στην Ολυμπία Οδό, με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου να δείχνουν σταθεροποίηση της κυκλοφορίας σε ορισμένα τμήματα.