Καλοκαίρι και πάλι και οι τουρίστες συρρέουν μαζικά στην Αθήνα για να δουν και να γευτούν την ελληνική παράδοση αλλά και να πάρουν κάτι μαζί τους πίσω στη χώρα τους, που να τους θυμίζει το ταξίδι τους. Τι σουβενίρ όμως προτιμούν οι τουρίστες;
Η εφημερίδα Το Βήμα έκανε μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας στα μαγαζιά με τα παραδοσιακά τουριστικά και μίλησε με τους ιδιοκτήτες του αλλά και τους τουρίστες.
Εκτός από τα παραδοσιακά καταστήματα τουριστικών ειδών, με τσολιαδάκια, τσαρούχια, Αμαλίες, μπλουζάκια και μπρελόκ I LOVE GREECE που κατακλύζουν τα γραφικά στενά της Πλάκας και προσφέρουν μία εύκολη και οικονομική πρόταση, υπάρχουν ακόμη καταστήματα με παραδοσιακά υφαντά, τα οποία ωστόσο είναι για πιο γερά πορτοφόλια, όπως αναφέρει η Μαρία Μουγκογιάννη, ιδιοκτήτρια του καταστήματος «Θεοδώρα» στην οδό Ανδριανού, μιλώντας στην εφημερίδα Το Βήμα.
Επίσης, προς έκπληξη όλων, πωλούνται ακόμη ο Φοίβος και η Αθηνά, οι κούκλες μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αφού οι τουρίστες τα θεωρούν εικόνα της Ελλάδας.
Από τα κλασικά σουβενίρ που πωλούνται περισσότερο ωστόσο, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες καταστημάτων είναι οι προτομές αρχαίων φιλοσόφων, τα μεταλλικά ομοιώματα θεών του Ολύμπου, οι αμφορείς και τα στεφάνια ελιάς, ενώ πανοπλίες και περικεφαλαίες έχουν γίνει μόδα μετά την ταινία «300».
Ωστόσο είναι ενδιαφέρουσα και η οπτική γωνία των τουριστών: ο Μαρκ Σπρεγκ από τη Γερμανία, αποκαλύπτει στο Βήμα ότι «αυτό που έχει σημασία είναι η σχέση ποιότητας-τιμής. Θέλω κάτι όμορφο που να θυμίζει την επίσκεψή μου στην Ελλάδα»
Πέρσι διοργανώθηκε επίσης για πρώτη φορά η έκθεση «It's all, oh so souvenir to me», μία πρωτοβουλία της επιμελήτριας εκθέσεων Αννας Πολυδώρου, στην οποία συμμετείχαν Ελληνες αρχιτέκτονες, σχεδιαστές μόδας και αξεσουάρ, φωτογράφοι και product designers δίνοντας νέα πνοή στο ελληνικό σουβενίρ.
Φέτος η έκθεση επαναλαμβάνεται από τις 5 Ιουνίου στον χώρο «Matalou at home» στον πεζόδρομο της Ηπίτου κοντά στο Σύνταγμα, με τη συμμετοχή 70 σχεδιαστών.