Τα αρχικά RS που χρησιμοποιεί η Skoda στα μοντέλα της σημαίνουν Rally Sport και έτσι είναι απόλυτα λογικό να εμφανίστηκαν καταρχήν σε αγωνιστικά.
ράγματι τα 180 RS και 200 RS του 1974 ήταν τα πρώτα, ενώ ένα χρόνο αργότερο παρουσιάστηκε το 130 RS, το επονομαζόμενο και Porsche της Ανατολής, λόγω συνταγής όλα πίσω (κινητήρας και μετάδοση) που ακολουθούσε, αλλά και επιδόσεων. Π
Κι αυτό γιατί χάρη στον κινητήρα του των 1.300 κυβικών που απέδιδε μέχρι και 140 άλογα, μπορούσε να φτάσει τα 220 χλμ./ ώρα, ενώ το 1977 κατέκτησε το ράλι του Μόντε Κάρλο στην κλάση έως 1.300 κυβικά και το 1981 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού.Την ίδια χρονιά η παραγωγή του σταμάτησε και τα αρχικά RS χάθηκαν για να εμφανιστούν έπειτα από 20 ολόκληρα χρόνια. Όχι σε αγωνιστικό αλλά στο μοντέλο παραγωγής Octavia RS των 180 ίππων και των πολύ καλών επιδόσεων.
Τρία χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε το diesel Fabia RS με τα 130 άλογα, ενώ από το 2005 έως το 2013 η Skoda είχε στη γκάμα της την Octavia RS της 2ης γενιάς, είτε με κινητήρα βενζίνης 2.000 κυβικών και 200 ίππων είτε με δίλιτρο turbo diesel με 170 ίππους, καθώς και το Fabia RS, επίσης 2ης γενιάς, με έναν 1.4 TSI και 180 άλογα.Η καινούργια Octavia RS (3η γενιά) εξοπλίζεται με σύνολα TSI και TDI 2.000 κυβικών (με 220 και 184 ίππους αντίστοιχα), ενώ ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν και το νέο Fabia, που θα παρουσιαστεί επίσημα το φθινόπωρο στο Παρίσι, θα έχει μια έκδοση RS.