Συνολικές επενδύσεις ύψους 37,5 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση νέων πλοίων έχουν πραγματοποιήσει οι Ελληνες πλοιοκτήτες από το 2010 έως σήμερα, δείγμα της διαπραγματευτικής δύναμης που διαθέτουν παγκοσμίως, ξεπερνώντας σταθερά τους Νορβηγούς και Κινέζους πλοιοκτήτες που έπονται στη σχετική λίστα. Τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν χθες, στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, από έρευνα της BIMCO, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές ενώσεις πλοιοκτητών, διαχειριστών πλοίων και ναυλομεσιτών.
Οπως γράφει και η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, μόνο κατά τη διάρκεια του 2014, έχουν υποβληθεί 73 νέες παραγγελίες πλοίων συνολικής αξίας 3,1 δισ. ευρώ. Μάλιστα, όπως προκύπτει, τα πλοία που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι υψηλής αξίας, επομένως και αντίστοιχων ποιοτικών προδιαγραφών και μεγέθους, σε αντίθεση με τα πλοία που προτιμούν πλοιοκτήτες άλλων χωρών.
Ενδεικτικό είναι πως και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έδωσε πρόσφατα το στίγμα του success story που καταγράφει η ελληνική ναυτιλία λέγοντας στα Ποσειδώνια 2014: «Ο ελληνικός στόλος μεταφέρει ήδη το 15% του παγκόσμιου εμπορίου. Στα τελευταία δέκα χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει πάνω από 2.500 ποντοπόρα πλοία, κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Τώρα που μιλάμε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν ένα νέο πλοίο κάθε δύο μέρες».
Ως εκ τούτου, η παρουσία στα Ποσειδώνια των ανώτατων στελεχών όλων των μεγάλων ναυπηγείων της Απω Ανατολής, που αποτελούν τους βασικούς αποδέκτες των ελληνικών παραγγελιών νέων πλοίων, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική ευκαιρία και τις ελληνικές εταιρείες παραγωγής και προμήθειας εξαρτημάτων πλοίων. Η σύσταση της πρώτης ένωσης Ελλήνων κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού (HEMEXPO) προ ολίγων εβδομάδων αποσκοπεί ακριβώς στην είσοδο των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού στις ξένες αγορές και ιδίως στα μεγάλα ναυπηγεία της Απω Ανατολής.