Η Αντζελίνα Τζολί παίζει την πεντάμορφη με το κέρας, αποκαλύπτοντας ότι στη χώρα των ξωτικών ο Χόντος λειτουργεί σε 24ωρη βάση κι ο ΤΑΖ ψήνεται να αγοράσει κραγιόν τρεις το πρωί αλλά μετά το ξανασκέφτεται.MALEFICENT
Βαθμολογία: 6 / 10
Πώς είναι όταν βλέπεις κάτι όμορφο που το χαίρεσαι πραγματικά αλλά λίγο μετά δεν θυμάσαι και πολλά πράγματα; Σε δύο γραμμές αυτό είναι που αισθάνθηκα με την "Maleficent", την "διαφορετική" εκδοχή της Disney πάνω στην "Ωραία Κοιμωμένη". Kαι ο λόγος είναι πολύ απλός. Όλη σχεδόν η ταινία είναι χτισμένη πάνω σε δύο πυλώνες ματαιοδοξίας: Την εντυπωσιακή επανεμφάνιση της Αντζελίνα Τζολί 4 χρόνια μετά την τελευταία της ταινία με super styling σκοτεινής θεάς που πραγματικά δεν χορταίνεις να τη βλέπεις. Και το σκηνοθετικό βάπτισμα του δύο φορές βραβευμένου με Όσκαρ για την καλλιτεχνική διεύθυνση στο "Avatar" και την "Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων" Ρόμπερτ Στρόμπεργκ. Και οι δύο φιλoδοξούν να κερδίσουν με κάθε θυσία τις εντυπώσεις όμως ίσως επειδή το καθιστούν ιδιαίτερα προφανές, εκεί είναι που χάνουν το παιχνίδι σε μια ταινία που υπολογίζεται ότι κόστισε στη Disney τουλάχιστον 200 εκ. δολάρια.
Η Αντζελίνα Τζολί που εκτελεί και χρέη συμπαραγωγού, τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφική της εμφάνιση στο "Tourist" είναι σε ολοφάνερο πανικό να αποδείξει ότι δεν είναι απλά μια λατρεμένη μιντιακή φιγούρα με cult status. Και δεν αφήνει σχεδόν ούτε ένα πλάνο χωρίς να πρωταγωνιστεί ποζάροντας, στιλ Αλίκη Βουγιουκλάκη, σαν να δηλώνει "όλη η ταινία είμαι εγώ". Με αυτόν τον τρόπο όμως δεν αφήνει χώρο για να αναπτυχθούν πολλά άλλα και ενδιαφέροντα μέσα στην ταινία. Ευτυχώς για την ίδια και την ταινία, το φιζίκ της και οι όμορφες συναισθηματικές μεταλλάξεις στο παγωμένο της πρόσωπο, καταφέρνουν να επικοινωνήσουν ένα επίπεδο παραμυθένιου συναισθηματισμού. Αλλά ως εκεί.
Ο Στρόμπεργκ είναι ολοφάνερα παγιδευμένος ανάμεσα στην επιτυχημένη πρότερη καριέρα του, τις απαιτήσεις της πρωταγωνίστριάς του και το τι ακριβώς σημαίνει "σκηνοθετώ". Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός υπέροχου οπτικά μαγεμένου κόσμου, που όμως μοιάζει με πάτσγουορκ τόσο από δικές του δουλειές όσο και από άλλες ανάλογες. Εντυπωσιακός αναμφισβήτητα αλλά ταυτόχρονα χωρίς ταυτότητα. Κάτι που ισχύει και για το εμφανώς ξαναγραμμένο πεντακόσιες φορές σενάριο που προσπαθεί να είναι λίγο από όλα. Και ενήλικα ζοφερό σε γοτθικό mood και Disney παραμυθένιο. Και περιπέτεια δράσης και ψηφιακών εφέ και κοριτσίστικο ονειρικό τριπάκι. Και αποδόμηση ενός γνωστού παραμυθιού με διάθεση ψυχογραφήματος και εντελώς κλισέ. Kαι πάνω από όλα εξαργύρωση αυτής της κινηματογραφικής μόδας ενηλικίωσης κλασσικών παραμυθιών στη οποία όμως ακόμα και ο Τιμ Μπάρτον δεν τα πήγε πολύ καλά με την "Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων" του.
Η Μαλέφισεντ είναι μια νεράιδα στην μαγεμένη χώρα του Μουρ που συνορεύει με ένα βασίλειο άπληστων ανθρώπων. Έφηβη ακόμα θα συναντήσει και θα ερωτευτεί τον υπερφιλόδοξο Στέφαν πιστεύοντας στα λόγια της αγάπης του. Τα χρόνια θα περάσουν και η Μαλέφισεντ με τις μαγικές της δυνάμεις και τα φτερά της θα εξελιχθεί ηγετική φυσιογνωμία αποκρούοντας όλες τις επιθέσεις των ανθρώπων που θέλουν να καταλάβουν τη μαγική χώρα του Μουρ. Έχοντας πάντα στην καρδιά της τον Στέφαν. Όταν όμως ξανασυναντηθούν, εκείνος θα την ξεγελάσει και θα της κλέψει τα φτερά της προκειμένου να στεφτεί βασιλιάς. Και η ίδια θα μετατραπεί στη γνωστή σκοτεινή και κακή νεράιδα του παραμυθιού. Που θα ρίξει ένα ξόρκι στην κόρη του Στέφαν. Στα 16 της να πέσει σε αιώνιο ύπνο από τον οποίο θα μπορέσει να ξυπνήσει μόνο αν τη φιλήσει κάποιος που πραγματικά την αγαπάει.
Υπάρχει ένα έξυπνο twist όσον αφορά το πως η κατάρα θα λυθεί στο τέλος. Τρεις απολαυστικές καλές νεράιδες ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η Ιμέλντα Στάντον. Αρκετές καλές ιδέες. Μαγεία στο μάτι. Και μια όμορφα στημένη, τουλάχιστον στις προθέσεις, γιατί σαν αποτέλεσμα σκάει λίγο βεβιασμένη, σχέση ανάμεσα στην Μαλέφισεντ και την Ωραία Κοιμωμένη – Αουρόρα που την υποδύεται η γλυκύτατη Έλ Φάνινγκ. Όμως σχεδόν όλοι και όλα εξαφανίζονται μπροστά στην επιθυμία της Αντζελίνα, να κυριαρχήσει με κατακόκκινο κραγιόν στην οθόνη γιατί όλοι ξέρουμε ότι στη χώρα των ξωτικών πάντα διανυκτερεύει ένας Χόντος. Και φυσικά να μην κινδυνέψει να γίνει όσο κακή μας υποσχέθηκε στα trailer γιατί δεν κολλάει με το προφίλ της.
Τα ειδικά εφέ είναι πρώτης τάξεως. Το 3D τουλάχιστον στο Aθήναιον που είδα εγώ την ταινία, αδιάφορο. Δεν μπορώ να ξέρω αν γι αυτό φταίει η προβολή, η κόπια ή το γύρισμα. Ξέρω μόνο ότι η ταινία έχει γυριστεί σε αυθεντικό 3D και ότι μου φάνηκε λίγο πιο σκοτεινή στην ποιότητα της εικόνας της από ότι θα έπρεπε. To πιο πιθανό είναι πως θα περάσεις όμορφα με την "Μaleficent" το παραδέχομαι. Τι εκπτωτικό κρίμα όμως όταν είχε όλα τα συστατικά για να περάσεις υπέροχα. Τουλάχιστον θα πειστείς να αγοράσεις κόκκινο της φωτιάς κραγιόν. Κέρατα ίσως και να έχεις ήδη.
*Στις αίθουσες από τις 29 Μαΐου.
Ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στo www.twitter.com/klarinabourana . Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του facebook www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.