Μας έβαλαν τα γυαλιά οι γουναράδες της Καστοριάς και της Σιάτιστας, καθώς κατάφεραν µέσα σε µία δεκαετία να καταστήσουν τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα ως το δυναµικότερο κέντρο της εµπορικής τους δράσης.
Και αυτό βέβαια όχι διότι οι Αραβες... τρελάθηκαν και φορούν γούνες µε 40 βαθµούς υπό σκιά, αλλά διότι τα Εµιράτα συγκεντρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες από τις πρώην σοβιετικές χώρες, µε τη συντριπτική τους πλειονότητα να προέρχεται από τη Ρωσία, και µάλιστα από τα υψηλά αµειβόµενα κοινωνικά στρώµατα.
Ετσι, παρ' όλη την κρίση του 2009 που έριξε ραγδαία τις πωλήσεις και τους τζίρους των γουναράδων, η επιστροφή στις καλές ηµέρες το 2010 και η ανάκαµψη της οικονοµίας του Περσικού Κόλπου έφερε την εκ νέου αύξηση των πωλήσεων γούνας στα ΗΑΕ κατά 21% για το α ΄ πεντάµηνο του 2011, όπως έδειξαν τα πρόσφατα στοιχεία του Γραφείου Εµπορικών και Οικονοµικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στα ΗΑΕ.
Όπως σημειώνεται σε ρεπορτάζ του «Βήματος», η πορεία της ελληνικής γούνας στα Εµιράτα είναι εντυπωσιακή, καθώς ξεκινά το 2002 µε τζίρο 20,9 εκατ. ευρώ για να κορυφωθεί το 2008 σχεδόν στα 70 εκατ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό της δυναµικής της εν λόγω αγοράς ότι οι εξαγωγές της ελληνικής γούνας την τελευταία δεκαετία αυξήθηκαν ιλιγγιωδώς στα Εµιράτα, εκτοπίζοντας από τη λίστα των καλύτερων αγορών τους παραδοσιακούς πελάτες του κλάδου (Γερµανία, Γαλλία, κτλ.), φτάνοντας στη δεύτερη θέση, πίσω από τη Ρωσία!