Δεύτερο γύρο αυτοδιοικητικών εκλογών χωρίς τη διεξαγωγή exit polls, μέχρι να διευρευνηθούν τα αίτια που προκάλεσαν την αστοχία των αποτελεσμάτων κατά τον α' γύρο, προτείνει από την προσωπική του ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης.Την ίδια στιγμή, στον λογαριασμό του στο Twitter επικρίνει τις εταιρείες διότι «το αποτέλεσμά τους (σ.σ. των exit polls) διέρρευσε, όταν οι κάλπες ήταν ακόμη ανοιχτές». Και προσθέτει σχετικά με την επιστολή που έστειλε τη Δευτέρα στον ΣΕΔΕΑ πως «έχω δηλώσει ότι η έρευνα πρέπει να γίνει και για τις προεκλογικές δημοσκοπήσεις».
Την Δευτέρα, μία ημέρα μετά τον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογων, ο υπ. Εσωτερικών απέστειλε επιστολή στην πρόεδρο του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ) Χριστίνα Καράμπελα, στην οποία αναφέρει ότι θεωρεί «αναγκαίο να εξετασθεί άμεσα το ζήτημα» από «τα αρμόδια και ελεγκτικά όργανα» της μεγάλης απόκλισης του εκλογικού αποτελέσματος από το αποτέλεσμα των exit polls.
Σχολιάζοντας την αναμέτρηση της ερχόμενης Κυριακής μεταξύ του Γιάννη Σγουρού και της Ρένας Δούρου, ο υπουργός σημειώνει ότι οι απόψεις του για τον κ. Σγουρό είναι γνωστές, καθώς τις έχει εκφράσει δημόσια.
Όπως σημειώνει: «Οι απόψεις μου για τον κ. Σγουρό είναι γνωστές και τις έχω εκφράσει και δημόσια. Θεωρώ ότι η υποψηφιότητα Κουμουτσάκου ήταν η καλύτερη. Η Αττική έχασε μια σημαντική ευκαιρία και αυτή είναι η προσωπική μου άποψη».
Kαι η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα exit polls:
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι θα είναι αμείλικτος στην κριτική του «απέναντι σε όσους επιχειρούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά και επικοινωνιακά» τα προβλήματα των δημοσκοπήσεων, «διαμορφώνοντας όρους επηρεασμού και ποδηγέτησης της κοινής γνώμη».
Υπενθυμίζει ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και πολύ καιρό είχε αναφερθεί σε προβλήματα που εντοπίζονται καθ' όλο το τελευταίο διάστημα στη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, τονίζοντας ότι στις 25 Μαΐου, εκτός από τα κόμματα και τους υποψηφίους, θα κριθούν και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων».
Και προσθέτει η Κουμουνδούρου: «Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε το γεγονός ότι αυτές τις υπαρκτές και αντικειμενικές επιστημονικές δυσκολίες, πολλά ΜΜΕ και πολιτικά κέντρα επιχείρησαν και επιχειρούν να τις εκμεταλλευθούν πολιτικά και επικοινωνιακά για τη δημιουργία εντυπώσεων και τον επηρεασμό της εκλογικής συμπεριφοράς των πολιτών».