Αυξάνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και τώρα πέφτουν στο τραπέζι των συζητήσεων οι προτάσεις της ΡΑΕ για τα σημεία φόρτισης. Από τα έως τώρα δεδομένα που υπάρχουν και από τις απόψεις που έχουν ακουστεί τα σημεία φόρτισης θα εξαιρούνται από την υποχρέωση λήψης άδειας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Ωστόσο οι όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των φορέων που θα εκμεταλλεύονται τις σχετικές εγκαταστάσεις, θα καθορίζονται από υπουργική απόφαση που θα πρέπει να εκδώσουν τα αρμόδια υπουργεία.
Οπως γράφει και το Euro2day η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στην αρχική πρόταση που κατέθεσε, μιλούσε για τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν στο νόμο 4001/2011, προκειμένου να ενσωματωθούν στο εθνικό δίκαιο διατάξεις, οι οποίες θα διέπουν συνολικά τη δραστηριότητα της εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τη δραστηριότητα της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατόχους τους.
Έτσι η ΡΑΕ αποφάσισε να εισηγηθεί μεταξύ άλλων τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο νόμο 4001, ώστε οι ορισμοί του να ενσωματώνουν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια με σκοπό την παροχή υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και των φορέων εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης.
Τρία σημεία φόρτισης στην Ελλάδα
Σημειώνεται ότι η ΕΚΟ έχει ήδη εγκαταστήσει από το 2011 σε πρατήρια της σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε συνεργασία με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ELPEDISON. Τα τρία αυτά σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι, εδώ και τρία χρόνια, τα μόνα στην Ελλάδα επίσημα καταχωρημένα και καταγεγραμμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.