CINETROLL: Παίρνουν φωτιά οι Κάννες -Τι θα κάνει η Σοφία Λόρεν και ποιο είναι το πρώτο σκάνδαλο πριν καν ξεκινήσει το φεστιβάλ; - iefimerida.gr

CINETROLL: Παίρνουν φωτιά οι Κάννες -Τι θα κάνει η Σοφία Λόρεν και ποιο είναι το πρώτο σκάνδαλο πριν καν ξεκινήσει το φεστιβάλ;

CINETROLL: «Παίρνουν φωτιά οι Κάνες» -Τι θα κάνει η Σοφία Λόρεν και ποιο είναι τ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο ΤΑΖ αρχίζει να υποκύπτει στον πιο επικίνδυνο μολυσματικό πυρετό του Μαΐου. Αυτόν που θα τον οδηγήσει ξανά εκτός ελέγχου στο κουλοglamour ψαροχώρι της Γαλλίας, εκεί που κάθε φορά ορκίζεται πως δεν θα ξαναπάει.Για τα πιο αρρωστάκια από μας, μία από τις καλύτερες φιέστες του φεστιβάλ των Κανών, είναι η αναπαλαίωση και η κινηματογραφική προβολή σε υψηλή ψηφιακή ανάλυση κλασικών στιγμών της ιστορίας του κινηματογράφου. Tαινιών που συνήθως δεν έχεις την ευκαιρία όχι μόνο να τις ξαναδείς στη μεγάλη οθόνη (εκεί δηλαδή που ανήκουν) αλλά και να τις δεις με τέτοια οπτική ευκρίνεια και σχεδόν ερωτικό σεβασμό απέναντι τους. Με μια εικόνα που είναι όχι απλώς όσο κοντά είχε οραματιστεί ο δημιουργός τους αλλά ακόμα παραπέρα. Αυτό είναι το τμήμα Cannes Classics. Tο όνειρο κάθε σινεφίλ που δυστυχώς οι περισσότεροι από μας το χάνουμε, μπλεγμένοι μέσα στις προβολές της "φρεσκαδούρας".

Για άλλη μια χρονιά, το Cannes Classics έχει κάνει μια τρομερή και ακομπλεξάριστη επιλογή από το παγκόσμιο σινεμά που πιάνει από Ροσελίνι Τρυφό, Κάπρα, Χίτσκοκ, μέχρι σπαγκέτι γουέστερν και κουνγκ φου κινέζικο έπος της δεκαετίας του 60. Σε εντελώς συγκινητικές προβολές στις οποίες παρίστανται όσοι βρίσκονται εν ζωή από αυτές τις θρυλικές ταινίες. Με επίτιμη καλεσμένη φέτος, την αειθαλή 80χρονη Σοφία Λόρεν. Η οποία θα παρουσιάσει την επιστροφή της στο σινεμά με την ταινία, "Η Ανθρώπινη Φωνή" του Εντουάρντο Πόντι (από το θεατρικό του Ζαν Κοκτό), σε μια βραδιά που προς τιμήν της θα προβληθεί αμέσως μετά, αναπαλαιωμένος, ο "Γάμος αλά Ιταλικά" του 1964 σε σκηνοθεσία του Βιτόριο Ντε Σίκα. Η Λόρεν πρόκειται να δώσει κι ένα masterclass στο οποίο θα σκοτώσω άνθρωπο για να μπω. Ανάμεσα στις υπόλοιπες ταινίες του Cannes Classics για φέτος ξεχωρίζουν οι εξής:

*"Για μια Χούφτα Δολάρια". Το θρυλικό σπαγγέτι ουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε από το 1964.

*"Παρίσι Τέξας". Ο Χρυσός Φοίνικας του 1984 κι ένα από τα αριστουργήματα του Βιμ Βέντερς.

*"Το Τελευταίο Μετρό" του 1980 από τον υπερευαίσθητο Φρανσουά Τριφό.

*O ποιητικός εικονοκλαστικός σουρεαλισμός του Σεργκέι Παρατζάνοφ με το "Χρώμα του Ροδιού" από το 1968.

*To "Le Jour se Leve" του μεγάλου Μισέλ Καρνέ από το 1939.

*"Η Σκύλα" του Ζαν Ρενουάρ από το 1931.

*Ο υπέροχος "Xαμένος Ορίζοντας" που σκηνοθέτησε ο Φρανκ Κάπρα το 1937.

*H θρυλική "Ταβέρνα της Τζαμάικα", μια από τις πρώτες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ που σκηνοθέτησε το 1939.

*To cult κουνγκ φου έπος του 1967, "Dragon Inn" από τον Κινγκ Χου.

Στα υπόλοιπα μέτωπα του φεστιβάλ, ανακοινώθηκε η σύνθεση των μελών της κριτικής επιτροπής στην οποία όπως σας έχω γράψει προεδρεύει η Τζέιν Κάμπιον. Πάμε μαέστρο:

*Καρόλ Μπουκέ. Μια πάλαι ποτέ πανέμορφη ηθοποιός που οι περισσότεροι τη θυμάστε ως γκόμενα του Τζέιμς Μποντ από το "Για τα Μάτια σου Μόνο" και οι πιο εκλεκτικοί από το "Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου" του Μπουνουέλ.

*Σοφία Κόπολα: Ω ναι, η υπερεκτιμημένη κόρη του μπαμπά της, της οποίας η τελευταία ταινία δεν βλεπόταν.

*Ουίλεμ Νταφό: Αυτός. Ο θρύλος. Αυτός που θα έπρεπε να είναι πρόεδρος της κριτικής επιτροπής αν υπήρχε δικαιοσύνη.

*Λεϊλά Χατάμι: Η συγκλονιστική ιρανή ηθοποιός που έκλεψε την παράσταση στο οσκαρικό "Ένας Χωρισμός".

*Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ.Ο έρωτας από το Μεξικό. Λοιπές συστάσεις είναι περιττές.

*Ζία Ζανγκέ. Ο πολυβραβευμένος στα διεθνή φεστιβάλ, ιδιαίτερος κινέζος σκηνοθέτης.

*Νίκολας Ουίντινγκ Ρεφν. Ο υπερβίαιος στιλίστας σκηνοθέτης από τη Δανία που κέρδισε το βραβείο στις Κάνες για τη δουλειά του στο cult "Drive".

Kαι το πρώτο σκάνδαλο πριν καν ξεκινήσει το φεστιβάλ, αφορά στην ίδια τη "βασιλική" ταινία που πρόκειται να "ανοίξει" τη φιέστα. Το "Grace of Monaco", τη ζωή δηλαδή της Γκρέις Κέλι με πρωταγωνίστρια την Νικόλ Κίντμαν. Γύρω από την οποία το κλίμα που επικρατεί είναι μάλλον δυσοίωνο. Αιτία, το οι περιβόητοι μεγιστάνες παραγωγοί Γουαϊνστάιν, που έχουν τα δικαιώματα της ταινίας και μόλις λίγες μέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ σκέφτονται σοβαρά να αποσυρθούν από τη στήριξη της ταινίας όσον αφορά την αμερικάνικη διανομή της. Αιτία, η τεράστια διαφωνία τους με τον σκηνοθέτη Ολιβιέ Νταάν όσον αφορά το τελικό μοντάζ. Αν και ο Νταάν δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος με αυτό (που είναι κι αυτό που θα προβληθεί στις Κάνες) οι Γουαϊνστάιν διαφωνούν κάθετα επιθυμώντας η πλοκή να επεκταθεί περισσότερο τόσο στη χολιγουντιανή περίοδο από τη ζωή της Γκρέις Κέλι όσο και την πολιτική ατμόσφαιρα των πρώτων χρόνων του γάμου της με τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό. Χρόνια κατά τα οποία ο Σαρλ Ντε Γκολ είχε επιβάλλει αποκλεισμό του πριγκιπάτου. Αντίθετα με τον σκηνοθέτη, οι Γουαϊνστάιν επιμένουν πως η υπάρχουσα εκδοχή δεν είναι η τελική, τουλάχιστον σύμφωνα με τις επιθυμίες τους, ενώ κανείς δεν ξέρει το αν οι επιπλέον σκηνές που επιθυμούν να προστεθούν οι παραγωγοί, υπάρχουν στο "πάτωμα της μονταζιέρας" ή πρέπει να γυριστούν εκ νέου.

Και το χρονόμετρο συνεχίζει να μετράει αντίστροφα μέχρι τις 14 Μαΐου που πολλά από τα μυστήρια θα λυθούν κι άλλα καινούργια θα δημιουργηθούν, για τα οποία ο ΤΑΖ και το iefimerida, θα μεταφέρουν κάθε μέρα τις εξελίξεις όπως κάθε χρόνο, με την ευγενική φέτος χορηγία της airfasticketsr.gr Της πιο funky εξυπηρετικής και σε τιμές που δεν παίζονται, online εταιρείας ταξιδιού που επωμίστηκε το κόστος των εισιτηρίων προκειμένου να φτάσουμε στον προορισμό μας κανονικά και σαν κύριοι, κι όχι λαθρεπιβάτες μέσα σε μαούνα στ' ανοιχτά της Κυανής Ακτής.

*Διάβασε το πλήρες πρόγραμμα του διαγωνιστικού εδώ

*Δες τα trailer των ταινιώn του διαγωνιστικού εδώ

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana . Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του facebook www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ