Οι Selfies μπορεί να είναι ένα σχετικά καινούργιο φαινόμενο και η εμφάνιση τους αναμφισβήτητα οφείλεται στην αύξηση της δημοτικότητας του Instagram, αλλά οι ρίζες τους χάνονται βαθιά στο χρόνο φτάνοντας μέχρι τις Polaroid μιας χρήσης ή ακόμη πιο πίσω, στις αυτοπροσωπογραφίες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ.
Η εταιρεία λογισμικού αυτοματοποίησης μάρκετινγκ Marketo δημιούργησε ένα infographic που ακολουθεί την εξέλιξη των selfies από τα πρώτα δείγματα τους μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας ότι τελικά η αυτο-αποεικόνιση δεν είναι απαραίτητα σύγχρονο φαινόμενο.
Σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα, στην εποχή μας οι selfies έχουν πάρει μορφή μάστιγας ακριβώς επειδή χάρη στην τεχνολογία έχουμε πιο εύκολη πρόσβαση σε συσκευές λήψης φωτογραφιών, καθώς και τη δυνατότητα να μοιραστούμε τις φωτογραφίες σε διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Το σχεδιάγραμμα παρουσιάζει επίσης τους διαφορετικούς τύπους selfies που έγιναν μόδα τα τελευταία χρόνια, όπως η «selfie ηλιοβασίλεμα», η «selfie duckface», η «selfie νοσοκομείου», το «foodie selfie» και το πρόσφατο «αγουροξυπνημένο selfie χωρίς make-up».