Τη δεύτερη θέση πίσω μόνο από την Ολλανδία καταλαμβάνει η Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες της Ευρωζώνης με τα πιο ακριβά τέλη κυκλοφορίας και τη φορολογία καυσίμων.Εάν προσθέσουμε και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, αλλά και τα τεκμήρια, το κόστος συντήρησης των ΙΧ εκτινάσσεται πραγματικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως το καταγράφει η «Καθημερινή», είναι πως για τέλη και φόρο πολυτελείας, ένα δίλιτρο ΙΧ κοστίζει στον Ελληνα 815 ευρώ ετησίως, ενώ στον Γερμανό 184 ευρώ και στον Γάλλο τίποτα.
Η έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου, που τη δημοσιεύει η εφημερίδα, καταγράφει το φορολογικό καθεστώς για τα αυτοκίνητα σε 40 χώρες του κόσμου. Αποτυπώνει τη νομοθεσία που ίσχυε την 1η Ιανουαρίου 2014, ενσωματώνοντας όλες τις αλλαγές που επήλθαν κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς. Τα στοιχεία έρχονται στην επιφάνεια σε μία περίοδο που στην Ελλάδα έχει ανοίξει η συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη μείωση της επιβάρυνσης στην κατοχή ΙΧ.
Στην έρευνα αναφέρεται ότι τα συνολικά έσοδα από τους φόρους που συνδέονται με το αυτοκίνητο (ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, ΦΠΑ, τέλη κυκλοφορίας, τέλη ταξινομήσης, φόρος πολυτελείας και πολυτελούς διαβίωσης) ανήλθαν το 2013 στην Ελλάδα στα 5,34 δισ.
Λεπτομερώς αναλύεται από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στις 40 χώρες. Επιλέγοντας τρία μοντέλα αυτοκινήτων (1.200, 1.400 και 2.000 κυβικά) και υπολογίζοντας τα τέλη με βάση το σύστημα κάθε χώρας, η Ελλάδα εμφανίζεται στη 2η θέση όσον αφορά στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού, μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωζώνης.
Ενδεικτικό είναι ότι μόνο στην Ολλανδία είναι ακριβότερα τα τέλη, όπου για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο το οποίο εκπέμπει 167 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και έχει 151 ίππους τα τέλη φθάνουν τα 1.444 ευρώ.
Η Ελλάδα είναι στη δεύτερη θέση, καθώς, αν προστεθούν τα τέλη κυκλοφορίας και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, η επιβάρυνση φτάνει στα 815,75 ευρώ. Στην 3η θέση είναι η Ιρλανδία και η Αυστρία με 570 ευρώ, ακολουθεί η Κύπρος με 501 ευρώ, ενώ Ιταλία και Βέλγιο βρίσκονται στα επίπεδα των 400-430 ευρώ.
Ολες οι άλλες χώρες ρίχνουν την επιβάρυνση ακόμη και κάτω από τα 200 ευρώ, με τρεις (Γαλλία, Εσθονία, Σλοβακία) να εφαρμόζουν πολιτική μηδενικών τελών κυκλοφορίας.
Φωτογραφία Eurokinissi