Δεν έχει τέλος ο πόνος και η οργή των συγγενών γιο τους αγνοούμενους επιβάτες τους νοτιοκορεάτικου πλοίου Sewol το οποίο βυθίστηκε και όπως όλα δείχνουν παρέσυρε στο θάνατο εκατοντάδες επιβάτες ανάμεσα τους; πολλούς μαθητές οι οποίοι πήγαιναν εκδρομή. Υπενθυμίζεται πως το Sewol εκτελούσε ένα συνηθισμένο δρομολόγιο προς το νησί Τζετζού —μεταφέροντας 475 ανθρώπους, επιβάτες και πλήρωμα—, αυξήθηκε χθες βράδυ στους 25 νεκρούς, ενώ 271 άνθρωποι, ανάμεσά τους δεκάδες μαθητές, συνεχίζουν να αγνοούνται.
Τραγικά ανθρώπινα λάθη έφεραν την καταστροφή
Από τα έως τώρα στοιχεία φαίνεται πως μία αλυσίδα ανθρωπίνων λαθών οδήγησε στην απόλυτη καταστροφή. Αρχικά το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες, αφού η ομίχλη που είχε πέσει στην περιοχή εμπόδιζε την ορατότητα. Τότε ξεκίνησε και η αλληλουχία των λαθών. Ο καπετάνιος αποφάσισε να παρεκκλίνει λίγο της πορείας του και να ακολουθήσει μία πιο σύντομη διαδρομή ώστε να κερδίσει χρόνο. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο λάθος, αφού ειδικοί υποστηρίζουν πως η πορεία που ακολούθησε το πλοίο το οδήγησε σε ύφαλο, στον οποίο προσέκρουσε με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλο ρήγμα και να μπουν νερά στα διαμερίσματα. Στη συνέχεια μόλις το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση, ο πλοίαρχος -για τον οποίο λέγεται πως δεν ήταν στη γέφυρα -, έδωσε εντολή να γίνουν προσπάθειες να επανέλθει στη πλεύσιμη θέση του. Αυτό όμως κόστισε πολύ χρόνο και δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Ετσι καθυστέρησε το πλοίο να εκπέμψει σήμα κινδύνου. Την ίδια στιγμή το πλήρωμα αντί να λάβει εντολή για να ξεκινήσει η εκκένωση του πλοίου έλεγε στους επιβάτες να μείνουν ακίνητοι στις θέσεις τους και να μην βγουν στο κατάστρωμα. Το αποτέλεσμα ήταν το πλοίο να πάρει μεγάλη κλίση και πλέον ήταν αδύνατο να χρησιμοποιηθούν οι σωστικές λέμβοι.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα λάθη, έρχονται και μαρτυρίες από αυτόπτες μάρτυρες που λένε πως ο πλοίαρχος και μερικά μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το σκάφος την ώρα που άλλα μέλη του πληρώματος καλούσαν τους επιβάτες να μείνουν εκεί όπου βρίσκονταν, καθώς το πλοίο άρχιζε να βυθίζεται, περίπου 25 χλμ. νοτιοδυτικά του Τζιντό, ενός μεγάλου νοτιοκορεάτικου νησιού.
Μάλιστα σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία της έρευνας ο τρίτος αξιωματικός ήταν αυτός που βρισκόταν στο πηδάλιο του νοτιοκορεάτικου πλοίου Sewol όταν αυτό πήρε κλίση και άρχισε να βυθίζεται, ενώ ο πλοίαρχος Λι Τζουν Σοκ πιθανόν δεν βρισκόταν στη γέφυρα, δήλωσε σήμερα ο γενικός εισαγγελέας της Νότιας Κορέας, που ηγείται της ομάδας η οποία διεξάγει τις έρευνες για το δυστύχημα σήμερα.
Τραγικές φιγούρες οι γονείς των μαθητών
Γονείς μαθητών που αγνοούνται κατηγόρησαν τον πλοίαρχο του φέρι ως τον βασικό υπεύθυνο για το δυστύχημα, μερικές ώρες αφού ο ίδιος και η εταιρεία στην οποία ανήκει το οχηματαγωγό πλοίο ζήτησαν συγγνώμη για την τραγωδία. Μάλιστα όσο περνούν οι μέρες και οι ελπίδες για τον εντοπισμό επιζώντων λιγοστεύουν, οι τραγικοί γονείς καταρρέουν.
Εικόνες που μετέδωσαν τηλεοπτικοί σταθμοί απευθείας έδειξαν ότι το πλοίο βρίσκεται πλέον ολόκληρο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
«Μηδαμινές οι πιθανότητες να βρεθούν οι αγνοούμενοι»
Το Sewol, ένα οχηματαγωγό βάρους 6.825 τόνων, βυθίστηκε μέσα σε 90 λεπτά το πρωί της Μεγάτης Τετάρτης περίπου 20 χιλιόμετρα από τις νότιες ακτές της χώρας, ενώ κατευθυνόταν προς το νησί Τζεζού κι ενώ μετέφερε εκατοντάδες μαθητές που είχαν πάει σχολική εκδρομή.
Εκατοντάδες δύτες εργάζονται ασταμάτητα γύρω από το ναυάγιο, όπου επιζώντες θα μπορούσαν να βρίσκονται σε θύλακες με αέρα. Σύμφωνα με τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, οι διασώστες δεν κατάφεραν να εισέλθουν στο βυθισμένο πλοίο, του οποίου μόνο η καρίνα παραμένει έξω από το νερό, εξαιτίας των ισχυρών ρευμάτων και της χαμηλής ορατότητας. Η επιδείνωση των καιρικών συνθηκών, η ταραγμένη θάλασσα και η επίμονη βροχή, περιέπλεξαν την Μεγάλη Πέμπτη το έργο των σωστικών συνεργείων.
«Ειλικρινά, πιστεύω ότι οι πιθανότητες να βρούμε κάποιον ζωντανό είναι σχεδόν μηδαμινές» δήλωσε ένας υπεύθυνος της ακτοφυλακής σε έναν δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου ενώ είχαν επιβιβαστεί σε ένα από τα πλοία που έχουν σπεύσει γύρω από το Sewol.
Ανέφερε ότι περισσότεροι από 500 δύτες, 169 πλοία και 29 αεροσκάφη έχουν κινητοποιηθεί για να συνδράμουν στις επιχειρήσεις διάσωσης.