Την ώρα που οι θεωρίες για την τύχη του μοιραίου Boeing της Malaysia Airlines συνεχίζονται και κάποιοι υποστηρίζουν πως το αεροσκάφος και οι επιβάτες βρίσκονται κάπου στο Αφγανιστάν, ο Αυστραλός επικεφαλής των ερευνών, Άνγκους Χιούστον, είπε σε συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα ότι το αυστραλιανό αεροσκάφος Ocean Shield θα στείλει το υποβρύχιο στον βυθό το συντομότερο δυνατόν.
Συγκεκριμένα το Bluefin 21, ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο, θα σταλεί στον βυθό του Ινδικού Ωκεανού, σε μια προσπάθεια να διαπιστωθεί εάν τα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν πριν από μερικές ημέρες ανήκουν στα μαύρα κουτιά της πτήσης ΜΗ370 της Malaysia Airlines.
Το υποβρύχιο μπορεί να εφοδιαστεί είτε με ένα σόναρ, είτε με μία κάμερα. Το Bluefin-21 δεν έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει τα μαύρα κουτιά, ενώ δεν μπορεί να φτάσει κάτω από τα 4.500 μέτρα βάθος.
Το Bluefin 21 θα έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός «χάρτη» του βυθού.
Αν και η περιοχή αναζήτησης του Boeing μειώθηκε στο μισό την Κυριακή (από τα 600 στα 340 τετραγωνικά μέτρα), νέα σήματα δεν έχουν εντοπιστεί εδώ και έξι ημέρες.
«Φαντάζομαι ότι ήρθε η ώρα να κινηθούμε υποβρυχίως» είπε ο Χιούστον σε συνέντευξη Τύπου στο Περθ της Αυστραλίας.
«Η ανάλυση των τεσσάρων σημάτων επέτρεψε τον προσωρινό προσδιορισμό μίας μειωμένης και διαχειρίσιμης περιοχής αναζήτησης στον βυθό του ωκεανού. Οι ειδικοί έχουν αποφασίσει ότι το αυστραλιανό αμυντικό σκάφος Ocean Shield θα σταματήσει να ψάχνει με τη συσκευή εντοπισμού pinger και θα χρησιμοποιήσει το αυτόνομο υποβρύχιο σκάφος Bluefin 21 το συντομότερο δυνατόν» πρόσθεσε.