Η οικολογία και η φροντίδα του περιβάλλοντος ξεκινάει από το σπίτι, ωστόσο σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο το διαδίκτυο και οι κολοσσοί που το απαρτίζουν. Η Greenpeace μελέτησε και κατέγραψε τις δραστηριότητες τους και κατατάσσει τις μεγαλύτερες εταιρείες του διαδικτύου ξεκινώντας από την πιο «πράσινη».
Το διαδίκτυο είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που δημιουργήθηκε από την ανθρωπότητα. Είναι σαν ο ανθρώπινος πολιτισμός να δημιουργεί το δικό του νευρικό σύστημα, επιτρέποντας κάθε πρόσωπο οπουδήποτε να επικοινωνεί άμεσα με κάθε σημείο του πλανήτη και να έχει πρόσβαση, σε σχεδόν το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης.
Θεωρούμε δεδομένα εργαλεία όπως το Google και τη Wikipedia, επειδή ζούμε μαζί τους κάθε μέρα, αλλά φαίνεται σχεδόν μαγικό για τους περισσότερους ανθρώπους από το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Και ενώ 2.500.000.000 άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο σήμερα, ο αριθμός αυτός συνεχίζει να αλλάζει με ταχείς ρυθμούς και κάποια μέρα σύντομα σχεδόν όλοι θα βρίσκονται online.
Οσο θαυμάσια εφεύρεση όμως κι αν είναι το Διαδίκτυο, μπορεί να γίνει καλύτερο με τη μείωση του ποσού της ρύπανσης που προκαλείται από τη λειτουργία του. Επειδή πολλή κίνηση στο διαδίκτυο καταλήγει στα τεράστια κέντρα δεδομένων σε λίγες μεγάλες εταιρείες, κοιτάζοντας τι κάνουν για να καθαρίσουν τα ίχνη τους, είναι μια καλή ένδειξη για το πόσο πράσινο ή όχι είναι τελικά το διαδίκτυο είναι. Η Greenpeace δημοσίευσε πρόσφατα μία πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση που κάνει ακριβώς αυτό.
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι νικητές και ηττημένοι. Η Apple , μια εταιρεία που επικρίθηκε έντονα από την Greenpeace πριν από μερικά χρόνια, φαίνεται να έχουν κυριολεκτικά καθαρίσει τη θέση της.
Το Facebook και το Google είναι επίσης σε καλό δρόμο αν και εξακολουθούν να θέλουν δουλειά για να φτάσουν το 100% καθαρής ενέργειας (σημειώστε ότι, δεδομένου ότι η Greenpeace είναι κατά της πυρηνικής ενέργειας, δεν μετράει την πυρηνική ενέργεια ως «καθαρή ενέργεια»).