Όταν στις 20 Μαρτίου του 1974 παρουσιαζόταν επίσημα το πρώτο VW Golf κανείς δεν πίστευε πως θα μπορούσε να ξεπεράσει το Σκαραβαίο, τον οποίο πρακτικά και ουσιαστικά αντικαθιστούσε στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας.
Σήμερα, όταν το παρατηρείς με τη βοήθεια και της χρονικής απόστασης, καταλήγεις στο συμπέρασμα πως το αρχέτυπο Golf ήταν καταδικασμένο να πετύχει, για να χρησιμοποιήσουμε το γνωστό κλισέ. Κι αυτό γιατί σε μια εποχή που τα οικογενειακά μοντέλα ήταν ντε και καλά συντηρητικά σεντάν έδειχνε νεανικό και χαριτωμένο -κάτι που ακόμα πιστώνεται στο βασικό εμπνευστή του Giorgetto Giugiaro- ενώ ταυτόχρονα ήταν άνετο και σύγχρονο. Στην πορεία αποδείχθηκε και αξιόπιστο, με αποτέλεσμα μέσα σε μόλις 2 χρόνια να πουληθούν περισσότερα από 1 εκατομμύριο.Oι επόμενες, λίγο ή πολύ εξίσου επιτυχημένες γενιές του γερμανικού best seller, βασίστηκαν στην ίδια λογική: στην εξέλιξη της επιτυχημένης και άμεσα αναγνωρίσιμης αρχικής φόρμας και στην ενσωμάτωση κάθε φορά της top τεχνολογίας για την εποχή. Κάπως έτσι το Golf έφτασε στη σημερινή, 7η κατά σειρά γενιά του, που βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο MQB, που είναι το πρώτο του είδους του.
Παράλληλα το Golf δημιούργησε και μια ολόκληρη κατηγορία, αυτής των hot hatches ή πιο απλά των GTI, που πήρε το όνομά της από την ομώνυμη έκδοσή του, που παρουσιάστηκε το 1976 με έναν κινητήρα 1.600 κυβικών με 110 άλογα και ουσιαστικά έκανε προσιτές τις επιδόσεις. Οι οποίες μέχρι τότε ήταν προνόμιο των ακριβών σπορ μοντέλων.
Ακόμα και αν αυτό ήταν το μόνο αξιοσημείωτο στην 40χρονη ιστορία του μικρο-μεσαίου Volkswagen η ιστορία του αυτοκινήτου θα έπρεπε να του κάνει ιδιαίτερη μνεία. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που δεν είναι το μόνο άξιο λόγου και αναφοράς...







