Σε λάθος σημείο, όπως όλα δείχνουν, έψαχναν μέχρι σήμερα τα πλοία και τα αεροπλάνα του μοιραίου Boeing, αφού, σύμφωνα με νεότερα δεδομένα, το αεροπλάνο της Malaysia Airlines πρέπει να έχει συντριβεί σε μια περιοχή που βρίσκεται χιλιάδες χιλιόμετρα βορειοδυτικότερα από το μέχρι σήμερα σημείο των ερευνών.
Ετσι, την ώρα που συμπληρώνονται τρεις εβδομάδες από την εξαφάνιση του χαμένου Boeing, το οποίο οι Αρχές της Μαλαισίας και η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσαν ότι θεωρείται ότι έχει συντριβεί, χωρίς όμως να έχει εντοπιστεί κανένα αξιόπιστο ίχνος του (πέρα από κάποιες φωτογραφίες δορυφόρων που απεικονίζουν αντικείμενα που εικάζεται ότι μπορεί να είναι τα συντρίμμια του), οι αυστραλιανές αρχές ανακοίνωσαν σήμερα ότι... το σημείο όπου πιθανότατα συνετρίβη το μοιραίο boeing, πρέπει τελικά να βρίσκεται 1.100 χιλόμετρα βορειοανατολικότερα της περιοχής όπου μέχρι σήμερα γίνονταν οι έρευνες.
Αξιωματούχοι της Αυστραλίας ανακοίνωσαν σήμερα ότι από την ανάλυση των δεδομένων που πήραν από ένα άλλο ραντάρ, ερευνητές στην Κουάλα Λουμπούρ πιστεύουν ότι το Boeing της Malaysia ταξίδευε με μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι είχαν αρχικά υπολογίσει, άρα κατανάλωνε ανά ώρα περισσότερα καύσιμα και συνεπώς αυτά δεν επαρκούσαν για να φθάσει μέχρι τα βάθη του Ινδικού Ωκεανού. Συνεπώς, καταλήγουν, το Βoeing πρέπει να συνετρίβη βορειότερα από το σημείο όπου μέχρι σήμερα πλοία και αεροσκάφη έψαχναν για συντρίμμια.
Συνεπώς, μια εβδομάδα μετά τον εντοπισμό των πρώτων αντικειμένων που εικάζεται ότι ανήκουν στο μοιραίο Βoeing, η έρευνα για το χαμένο αεροπλάνο της Malaysia μετατοπίζεται σε ένα άλλο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού, το οποίο βρίσκεται περίπου 1.680 χιλιόμετρα μίλια δυτικά του Περθ. Οι έρευνες θα γίνουν σε μια περιοχή 319.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Επιπλέον, το νέο αυτό δεδομένο δείχνει ότι τα αντικείμενα που είχαν εντοπίσει δορυφόροι στον Ινδικό και πίστευαν ότι ανήκουν στο μοιραίο Βoeing, δεν έχουν καμία σχέση με το αεροπλάνο της Malaysia Airlines.
Το μόνο θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι τα αεροπλάνα που συμμετέχουν στις έρευνες για το χαμένο αεροπλάνο μπορούν να ψάχνουν περισσότερη ώρα για κάποια ένδειξη συντριβής, καθώς το νέο σημείο των ερευνών βρίσκεται πιο κοντά σε ηπειρωτική χώρα.
Η αυστραλιανή αρχή για την ασφάλεια της Θάλασσας, πάντως, ανέφερε ότι ο καιρός στη νέα περιοχή ερευνών είναι καλύτερος από ότι στην προηγούμενη και το βάθος εκεί κυμαίνεται μεταξύ 2.000 και 4.000 μέτρων.
Εκπρόσωπος της AMSA, πάντως, αρνήθηκε ότι τα πληρώματα των πλοίων και των αεροσκαφών που συμμετείχαν στις έρευνες που γίνονταν στο σημείο εκείνο που θεωρείτο πιθανότερο να έχει συντριβεί το αεροσκάφος μέχρι την Πέμπτη ήταν χάσιμο χρόνου.
«Η έρευνα γίνεται με βάση τα δεδομένα που κάθε φορά έχουμε στα χέρια μας» και αναφέρθηκε στη σταδιακή εύρεση των πληροφοριών. «Αυτό δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για τις έρευνες εντοπισμού και διάσωσης», πρόσθεσε.