Τα προηγούμενα χρόνια οι κατασκευαστές είχαν βαλθεί να καλύψουν κάθε ανάγκη που θα μπορούσε να έχει ο οποιοσδήποτε, υπαρκτή ή ανύπαρκτη, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που παρουσίαζαν οι ίδιοι μοντέλα μήπως και δημιουργήσουν τις ανάγκες και πουλήσουν περισσότερο.
Σήμερα η λογική των λεγόμενων niche models βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής, μιας και κυρίως οι μαζικοί κατασκευαστές εξετάζουν εκ νέου την πολιτική τους, με πρώτη και καλύτερη τη Volkswagen. Η οποία μάλλον δεν θα ετοιμάσει αντικαταστάτες για το Eos, το Sharan αλλά και το Beetle.
Οι λόγοι είναι καθαρά οικονομικοί: πέρυσι κατασκευάστηκαν μόλις 8.000 Eos και 40.000 Sharan, νούμερα ιδιαίτερα χαμηλά μέσα στο γενικότερο πλαίσιο μιας εταιρείας που κατασκευάζει συνολικά σχεδόν 10.000.000 αυτοκίνητα ετησίως. Επίσης πρόκειται για νούμερα που δεν δικαιολογούν ούτε τη δέσμευση κεφαλαίων αλλά ούτε και ανθρώπινου δυναμικού για την εξέλιξη των διαδόχων τους, που κατά πάσα πιθανότητα πολύ απλά δεν θα υπάρχουν.
Τα όποια ποσά εξοικονομηθούν από αυτήν την απόφαση θα αξιοποιηθούν από τη VW στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών καυσίμων και στην εξέλιξη νέων SUV, που είναι και η κατηγορία που σημειώνει συνολικά αλματώδη άνοδο. Και φυσικά έχει νόημα οικονομικό και σε ότι αφορά την απόδοση των κεφαλαίων.