Στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης στρέφονται οι ελπίδες για την δημιουργία θέσεων εργασίας στον αμερικανικό Τύπο, που προσπαθεί να προσαρμοστεί στις τεχνολογικές αλλαγές. Η ελπίδα αυτή δεν είναι αβάσιμη.
Τα νέα αμερικανικά διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης δημιούργησαν περί τις 5.000 θέσεις εργασίας μέσα σε μερικά χρόνια, σύμφωνα με μελέτη του ερευνητικού κέντρου Pew που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.
Ηδη εργάζονται 5.000 άτομα
Στην έκθεσή του για την «κατάσταση των ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης το 2014», το Pew μετρά περί τις 5.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης σε σχεδόν 500 διαδικτυακές εκδόσεις. Η πλειοψηφία αυτών δημιουργήθηκε την τελευταία πενταετία.
Και στις ΗΠΑ, η συντριπτική πλειοψηφία των δημοσιογράφων εργάζονται στις παραδοσιακές εφημερίδες. Ωστόσο ο αριθμός αυτών των θέσεων εργασίας μειώθηκε κατά 6,4% το 2012. Η μελέτη εκτιμά ότι θα υπάρξει και νέα υποχώρηση.
Σύμφωνα με τη μελέτη, 30 από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης αντιπροσωπεύουν σχεδόν 3.000 θέσεις εργασίας, με μεγάλες επενδύσεις στην κάλυψη διεθνών ειδήσεων.
Το Vice Media έχει στο εξής 35 γραφεία στο εξωτερικό και η Huffington Post σκοπεύει να περάσει από 11 χώρες σε 15 φέτος. Ιστοσελίδες όπως οι BuzzFeed και Quartz καλύπτουν όλο και περισσότερο το εξωτερικό.