Με περισσή ευκολία ο διευθυντής του γραφείου Τύπου, ψάχνοντας «αφορμή» για να μιλήσει για το έργο «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» που τοποθετήθηκε πίσω από το γραφείο του Αντώνη Σαμαρά, αναφέρεται στο έργο που υπήρχε πριν εκεί ως «αφαιρετικό μπλε του Γιώργου Παπανδρέου». Πρόκειται για το περίφημο «Ατέρμονο πεδίο – Δελφοί» του ελληνοαμερικανού Θεόδωρου Στάμου, έργα του οποίου βρίσκονται σε κορυφαία μουσεία ανά τον κόσμο και νεκρολογίες του δημοσιεύθηκαν στα σημαντικότερα έντυπα του κόσμου, μεταξύ των οποίων και οι New York Times, μετά το θάνατό του.
Οταν λοιπόν η κριτική στον Γιώργο Παπανδρέου περνάει μέσα από ένα έργο τέχνης, που καταδικάζεται στην ασημαντότητα, από τον Γιώργο Μουρούτη, χωρίς αναφορά στον τίτλο και στον σημαντικό δημιουργό, τότε σίγουρα πολλοί θλίβονται ή οργίζονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πίνακας αυτός προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Χίλαρι Κλίντον κατά την επίσκεψή της στο γραφείο του, τότε πρωθυπουργού και την οδήγησε σε πλήθος ερωτήσεων (φωτογραφία κάτω).
Εγραψε λοιπόν σήμερα ο Γιώργος Μουρούτης στο facebook:
« Η δική μου συνεισφορά στη μεγάλη μέρα:
"Η Ελλάς Ευγνωμονούσα" ο εξαιρετικός πίνακας του Βρυζάκη που πήρε και πάλι τη θέση της στο γραφείο του Πρωθυπουργού, αντικαθιστώντας το αφαιρετικό "μπλε" του Γ.Παπανδρέου...
Στο έργο αυτό, που φιλοτέχνησε ο Βρυζάκης το 1858, απεικονίζεται η απελευθερωμένη Ελλάδα ως αρχαία κόρη, πάνω σ’ ένα σύννεφο που την κρατά υπερυψωμένη και κυρίαρχη στο κέντρο του πίνακα. Φορά δάφνινο στεφάνι στα ξέπλεκα μαλλιά της, και πατά στις σπασμένες αλυσίδες των δεσμών της. Έχει τα χέρια της απλωμένα δεξιά και αριστερά, σε μία συμβολική κίνηση εναγκαλισμού αλλά και προστασίας πλέον όλων όσοι με θυσίες και αγώνες συνετέλεσαν στην απελευθέρωσή της, όλων όσοι εξακολουθούν να διαθέτουν τις περιουσίες τους για την ανασυγκρότησή της, όπως υποδηλώνει ο σωρός των νομισμάτων που της προσφέρεται.
Γύρω της συνωστίζονται οι γνώριμοι πρωτεργάτες της Επανάστασης, οι πρόδρομοι Ρήγας Φεραίος, Αδαμάντιος Κοραής, Αλέξανδρος Υψηλάντης, Μιχαήλ Σούτζος, οι γενναίοι αγωνιστές Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, οι ήρωες των ναυτικών αγώνων Κωνσταντίνος Κανάρης, Ανδρέας Μιαούλης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είχε τοποθετηθεί εκεί επί πρωθυπουργίας Καραμανλή, αποσύρθηκε επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου και επανήλθε επί Αντώνη Σαμαρά. Είναι γνωστό πως το Μέγαρο Μαξίμου, όπως και πολλά υπουργεία, κοσμούν τα υπουργικά γραφεία με σημαντικά έργα του ελληνικού χρωστήρα, δάνεια από την Εθνική Πινακοθήκη.
Ποιος ήταν, όμως, ο Θεόδωρος Στάμος; Σημαντικός Ελληνοαμερικανός πρωτοποριακός ζωγράφος, από τους πιο σημαντικούς του αφηρημένου εξπρεσιονισμού που γεννήθηκε το 1922 στη Νέα Υόρκη, από πατέρα Λευκαδίτη και μητέρα Σπαρτιάτισσα. Πέθανε το 1997. Ο Αμεριικανικός Τύπος τον αποκαλούσε «ο οξύθυμος». Ηταν μέλος της ομάδας «Οι Δεκαοκτώ Οξύθυμοι» που είχε διαμαρτυρηθεί με ανοικτή επιστολή (20 Μαΐου 1950) προς το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης για την έκθεση «Αμερικάνικη Ζωγραφική Σήμερα».
Έργα του βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 50 διεθνή Μουσεία στον κόσμο, όπως στο Art Institute of Chicago, Guggenheim Museum, Metropolitan Museum, Museum of Modern Art, Whitney Museum of American Art, Museum Moderner Kunst Wienn, Bayerische Staatsgemäldesammlungen München, Wilhelm-Hack-Museum Ludwigshafen και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές. Η Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας του αφιέρωσε αναδρομική έκθεση λίγο μετά το θάνατό του με έργα που έφτασαν στην Αθήνα από 21 μουσεία ανά τον κόσμο.