Καθώς σήμερα συμπληρώνονται δύο εβδομάδες άκαρπων ερευνών για τον εντοπισμό του χαμένου Boeing και ενώ οι έρευνες από χθες στρέφονται στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, σε μια περιοχή που θεωρείται το «τέλος του κόσμου», καθώς βρίσκεται σε ένα από τα νοτιότερα σημεία της Γης και είναι εξαιρετικά δυσπρόσιτο, η σεναριολογία για το τι μπορεί τελικά να συνέβη οργιάζει.
Οι έρευνες, μετά τις φωτογραφίες που ελήφθησαν πριν από ημέρες και απεικονίζουν κάποια μεγάλα αντικείμενα να επιπλέουν στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, στρέφονται πλέον εκεί, χωρίς ωστόσο, να έχει βρεθεί μέχρι στιγμής κάτι.
Η νέα αυτή κατεύθυνση των ερευνών έχει φουντώσει και τη σεναριολογία για το τι μπορεί τελικά να συνέβη στο μοιραίο αεροσκάφος, με ειδικούς να εκτιμούν, ότι αν επιβεβαιωθεί ότι το μοιραίο boeing της Malaysian Airlines συνετρίβη στον νότιο Ινδικό, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι χέρι από το κόκπιτ το εξέτρεψε εκτός πορείας.
Οπως αναφέρει η Daily Mail, ο Neil Hansford, διευθυντής του κέντρου Strategic Aviation Solutions, είναι πλέον πεπεισμένος ότι στο μοιραίο αεροσκάφος δεν συνέβη κάποιο ατύχημα και πώς για τη συντριβή του μάλλον ευθύνεται κάποιος από το πλήρωμα. «Δεν ήταν μια καταστροφική έκρηξη. Δεν κατερρίφθη από στρατιωτικά αεροσκάφη», προσέθεσε ο Χάνσφορντ. «Είτε πρόκειται για τρομοκρατική, είτε για ακτιβιστική ενέργεια, το σίγουρο είναι ότι ήταν μια ενέργεια καλά σχεδιασμένη. Ο Ινδικός Ωκεανό είναι το τέλειο μέρος για να ''εξαφανίσεις'' ένα αεροπλάνο». Προς επίρρωση αυτών, ανέφερε ότι η συγκεκριμένη περιοχή είναι μια από τις απομονωμένες του πλανήτη, από όπου σπάνια περνούν οποιαδήποτε πλοία, ή αεροπλάνα, τα νερά είναι εξαιρετικά βαθιά, φθάνοντας σε βάθος τα 10.000 πόδια και ο μόνος τρόπος για να εντοπίσει κανείς οτιδήποτε στην περιοχή αυτή είναι δορυφορικά.
Επιπλέον, θέλοντας να ενισχύει το σενάριο της καλά σχεδιασμένης ενέργειας για την εξαφάνιση του boeing ο Χάνσφορντ τόνισε ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος το ντεπόζιτο καυσίμων του αεροσκάφους να είναι φουλαρισμένο με 31.000 γαλόνια καυσίμων τη στιγμή που για την πτήση Κουάλα Λουμπούρ -Πεκίνο απαιτείται το αεροσκάφος να είναι εφοδιασμένο με το 45% της ποσότητας αυτής.
Στόχος του μοιραίου Boeing η αμερικανική βάση στο νότιο Ινδικό;
Εντωμεταξύ, έντονα διακινείται το σενάριο ότι ο άνθρωπος που ανέλαβε τον έλεγχο του αεροσκάφους μετά το κλείσιμο των συστημάτων επικοινωνίας είχε σαν στόχο να το κατευθύνει στη βάση των ΗΠΑ στο νησί Ντιέγκο Γκαρσία που βρίσκεται στην καρδιά του Ινδικού Ωκεανού. Σε μια τέτοια περίπτωση θεωρείται βέβαιο ότι οι Αμερικανοί θα το κατέρριπταν καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να μην το είχαν εντοπίσει τα συστήματά τους.
Το σενάριο αυτό ενισχύθηκε, μετά τις πληροφορίες από την αστυνομία της Μαλαισίας ότι στον εξομοιωτή πτήσης που είχε στο σπίτι του ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους, υπήρχε σχέδιο προσγείωσης στο εν λόγω αεροδρόμιο της αμερικανικής βάσης. Μάλιστα, ο πιλότος είχε προνοήσει να διαγράψει όλα αυτά τα αρχεία στις 3 Φεβρουαρίου, δηλαδή 33 ημέρες πριν από τη μοιραία πτήση. Πληροφορίες θέλουν τώρα το FBI να έχει στα χέρια του και να ερευνά τον εξομοιωτή σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τα διαγραμμένα στοιχεία.
Πέντε αεροσκάφη «χτενίζουν» μια περιοχή 23.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων
Με το πρώτο φως της ημέρας πέντε αεροσκάφη από ΗΠΑ, Νέα Ζηλανδία και Αυστραλία «χτενίζουν» μια τεράστια θαλάσσια παγωμένη περιοχή έκτασης 23.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων νοτιοδυτικά του Περθ. Ωστόσο η περιοχή που πρόκειται να ερευνηθεί απέχει πολύ από τις ακτές και κάθε αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί μόνο για δύο ώρες πριν επιστρέψει στη στεριά.
Την ίδια ώρα, το αυστραλιανό πλοίο HMAS Success, αρκετά ισχυρό για να ρυμουλκεί τεράστια συντρίμμια κατευθύνεται στην περιοχή όπου όμως θα φθάσει ύστερα από αρκετές ημέρες.
Ύστερα από αρκετούς εσφαλμένους συναγερμούς, οι αρχές υπογράμμισαν την πολυπλοκότητα των επιχειρήσεων υπενθυμίζοντας ότι τα δύο αντικείμενα που διακρίνονταν στην φωτογραφία του δορυφόρου μπορεί να μην προέρχονται από το Boeing 777. Κατά τον υπουργό Άμυνας της Αυστραλίας Ντέιβιντ Τζόνστον, πρόκειται για ένα «υλικοτεχνικό εφιάλτη». «Είμαστε σε μια περιοχή από τις πιο απομονωμένες στον πλανήτη. Όντως, δύσκολα μπορεί να υπάρξει περιοχή τόσο απομονωμένη», δήλωσε στην αυστραλιανή τηλεόραση και προσέθεσε: ίσως περάσουν μέρες πριν έχουμε κάποιες συγκεκριμένες απαντήσεις».
Το Σάββατο αναμένεται να φθάσουν στην περιοχή το αυστραλιανό πολεμικό σκάφος HMAS Success και το νορβηγικό πλοίο Hoegh St. Petersburg το οποίο κατευθυνόταν από τη Μαδαγασκάρη προς τη Μελβούρνη όταν έλαβε το σήμα των αυστραλιανών αρχών να συμμετάσχει στις έρευνες για τα δύο αντικείμενα.