Το γύρο του Διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες η εξήγηση για το τι συνέβη με το χαμένο Βoeing, που έδωσε ένας Καναδός πιλότος. Ισως γιατί μοιάζει απλή και λογική. Και ξεφεύγει από όλα αυτά τα συνομωσιολογικά σενάρια που ακούγονται.
Το αεροσκάφος της Malaysian Airlines αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και ο πιλότος θέλησε να το κατευθύνει με ασφάλεια στο πλησιέστερο αεροδρόμιο. Αλλά δεν πρόλαβε και έπεσε κάπου δυτικά των Μαλδίβων. Αυτή είναι η εξήγηση για το εξαφανισμένο Βoeing, που προέβαλε ο Καναδός πιλότος Κρις Γκουντφέλοου και η οποία έγινε viral.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Γουντφέλοου το μόνο σενάριο που θα μπορούσε να έχει κάποια λογική για το τι συνέβη με το μοιραίο αεροπλάνο, είναι ότι ξέσπασε φωτιά στο αεροσκάφος και ο πιλότος Ζαχάρι Σαχ, ήρωας κατά τον ίδιο, έκανε αυτό που πρέπει κάθε φορά να γίνεται σε περίπτωση κινδύνου: προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος στο πλησιέστερο αεροδρόμιο, το οποίο ήταν το Παλού Λανγκαβί, στο οποίο φαίνεται ότι κατευθυνόταν το αεροσκάφος, βάσει του τελευταίου στίγματός του.
Ωστόσο, κατά τον Καναδό πιλότο, ο κυβερνήτης του μοιραίου Βoeing και το υπόλοιπο πλήρωμα κατευθυνόμενοι προς το Παλού Λανγκαβί «νικήθηκαν» από τον καπνό. Εχασαν τις αισθήσεις τους και έτσι το Βoeing συνέχισε να πετά επί ώρες ακυβέρνητο. Με δεδομένο ότι το αεροσκάφος της Malaysian Airlines είχε καύσιμα που θα επαρκούσαν για μια πτήση οκτώ ωρών και λαμβάνοντας υπόψη ότι κατά την απογείωση κατανάλωσε το 25% αυτών, το αεροπλάνο πρέπει να πετούσε για έξι ακόμη ώρες με τον αυτόματο πιλότο πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό, ώσπου κάποια στιγμή αυτά τελείωσαν και το αεροπλάνο έπεσε στη θάλασσα. Κατά τους δικούς του υπολογισμούς δυτικά των Μαλδίβων. Μάλιστα, κατά τον Γκουντφέλοου το γεγονός ότι το αεροπλάνο έπεσε όταν εξαντλήθηκαν τα καύσιμά του, εξηγεί και γιατί δεν έχει βρεθεί καμία πετρελαιοκηλίδα, η οποία λογικά θα έπρεπε να σχηματιστεί λόγω των καυσίμων του boeing, στο σημείο που βυθίστηκε. Ωστόσο, κατά τον Καναδό πιλότο υπάρχει και το σενάριο η φωτιά να κατέστρεψε εντελώς όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους και να συνετρίβη λίγα λεπτά αφότου ξέσπασε η πυρκαγιά.
«Εμείς οι παλιοί πιλότοι είμαστε πάντα νοιασμένοι, γνωρίζουμε πάντα το κοντινότερο αεροδρόμιο. Ενστικτωδώς, όταν έμαθα ότι το αεροσκάφος έστριψε προς τα αριστερά, ήξερα ότι κατευθυνόταν προς το κοντινότερο αεροδρόμιο» είπε ο Καναδός πιλότος και συμπλήρωσε: «Εψαξα αμέσως στο Google Earth και βρήκα τον κοντινότερο, και με τα λιγότερα εμπόδια προσέγγισης, αεροδιάδρομο. Αυτός στο Παλού Λανγκαβί ήταν κοντινότερος και από αυτόν στην Κουάλα Λουμπουρ.
Ο Καναδός πιλότος ανέφερε επίσης, ότι οι αναφορές ψαράδων ότι είδαν το Βoeing της Malaysian Airlines να πετά πάνω από τις Μαλδίβες, ταιριάζουν με τη δική του θεωρία για το τι συνέβη και προέβλεψε ότι το αεροσκάφος θα βρεθεί δυτικά του νησιωτικού συμπλέγματος των Μαλδίβων.
Οσον αφορά την «απώλεια» των συσκευών ανίχνευσης του αεροσκάφους ο Γκουντφέλοου υποστηρίζει ότι αυτό είναι απόλυτα λογικό να συμβεί σε περίπτωση πυρκαγιάς. Ο Καναδός πιλότος έχει μια εξήγηση και για το «Εντάξει καληνύχτα» που είπε ο συγκυβερνήτης λίγο πριν σιγήσουν τα μηχανήματα ανίχνευσης του Βoeing. «Είναι μια φράση που συνηθίζεται να λέει ένας πιλότος όταν αλλάζει FIR, για να καληνυχτίσει τον άνθρωπο που μέχρι εκείνη την ώρα τον λάμβανε στον πύργο ελέγχου» είπε.
Οσον αφορά τα αίτια που μπορεί να προκάλεσαν την πυρκαγιά, ο Καναδός πιλότος πιστεύει ότι μπορεί να προκλήθηκε από τους εξής λόγους: λόγω βραχυκυκλώματος στα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους, λόγω κάποιας έκρηξης στο φορτίο (υπάρχουν πληροφορίες ότι μετέφερε κούτες με μπαταρίες λιθίου) ή να υπερθερμάνθηκαν τα ελαστικά του αεροσκάφους κατά την απογείωση και να πήραν φωτιά. Μάλιστα, κατά τον Γκουντφέλοου το τελευταίο ενδεχόμενο, της ανάφλεξης των ελαστικών είναι το πιο πιθανό, καθώς μια σειρά συνθηκών θα μπορούσαν να ευνοήσουν κάτι τέτοιο: ο καιρός ήταν ζεστός και ο διάδρομος της απογείωσης στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ αρκετά μακρύς.