Στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνουν όσοι από τους επιβάτες είχαν γνώσεις γύρω από τα αεροπλάνα, καθώς αφενός θεωρείται σίγουρο ότι ανθρώπινο χέρι έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού του μοιραίου αεροσκάφους, αφετέρου προβάλλεται πλέον ως πιο πιθανό το σενάριο της αεροπειρατείας.
Ετσι, μετά τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη που είναι λογικό να ήξεραν ακριβώς το πώς μπορούν να «εξαφανίσουν» το αεροπλάνο από τα ραντάρ, ενδεχομένως και να το προσγειώσουν κάπου, οι έρευνες των αρχών, σύμφωνα με το Reuters, στρέφονται σε έναν μηχανικό πτήσεων που ήταν ανάμεσα στους επιβάτες του χαμένου Βoeing.
Πρόκειται για τον 29χρονο Μοχντ Καρίλ Αμρί Σελαμάτ, έναν Μαλαισιανό, ο οποίος, όπως σημειώνει ο ίδιος στα social media, δουλεύει σε μια ιδιωτική εταιρεία ιδιωτικών αεροσκαφών και συγκεκριμένα, στην εταιρεία Execujet Aviation Group της οποίας η βάση είναι στην Ελβετία. Aπό την πλευρά της, η εταιρεία, βέβαια, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αν ο 29χρονος δουλεύει ακόμη σε αυτήν.
Σε άλλη φωτογραφία που έχει αναρτήσει ο Σελαμάτ στο Facebook το 2011, προσδιορίζει τον εαυτό του ως υπάλληλο της Μαλαισιανής εταιρείας Execujet's. «Δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε τίποτα. Θέλουμε να προστατεύσουμε την ιδιωτική ζωή της οικογένειας» είπε από την πλευρά του εκπρόσωπος της εν λόγω εταιρείας.
Σύμφωνα με τον πατέρα του, Ομάρ Σελαμάτ, ο 29χρονος είχε δεκαετή εμπειρία ως μηχανικός πτήσεων, ενώ πρόσφατα είχε γίνει πατέρας και είχε αγοράσει ένα σπίτι στα προάστια της Κουάλα Λουμπούρ. «Ο Καρίλ ήταν ένας καλός επαγγελματίας και ένας καλός γιος. Θα ερχόταν να μας επισκεφθεί τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Μάλιστα, είχαμε επικοινωνήσει για να πάω εγώ στο καινούριο του σπίτι αλλά μου είπε ότι θα πήγαινε για μια δουλειά στο Πεκίνο και ότι θα το κανόνιζαν. Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που μιλήσαμε» πρόσθεσε ο πατέρας του 29χρονου, Ομάρ, στο Reuters, αρνούμενος, όμως να απαντήσει σε ερώτηση για το αν πιστεύει ότι ο γιος του θα μπορούσε να εμπλακεί σε οποιαδήποτε «βρωμοδουλειά».
Την πληροφορία ότι οι έρευνες στρέφονται πλέον και στο πρόσωπο του 29χρονου μηχανικού πτήσεων επιβεβαίωσε και αξιωματούχος της Μαλαισιανής αστυνομίας, ο ο οποίος έχει γνώση των ερευνών. «Ναι, ερευνούμε την περίπτωση του Μοχντ Καρίλ, καθώς και όλους τους άλλους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος. Επικεντρωνόμαστε σε όποιον άλλον θα μπορούσε να έχει δεξιότητες στην πτήση αεροσκαφών σε υψηλό επίπεδο» είπε χαρακτηρστικά στο Reuters.
Οι Μαλαισιανοί ερευνητές ερευνούν το παρελθόν του πιλότου, του πληρώματος και του προσωπικού εδάφους που δούλευε στο μοιραίο Βoeing, προσπαθώντας να αλιεύσουν κάποια ένδειξη που θα τους οδηγήσει στο πρόσωπο που κάθισε στο πηδάλιο του μοιραίου αεροσκάφους και το έβγαλε εκτός πορείας και το οδήγησε εκατοντάδες μίλια μακριά.
Σημειώνεται ότι ένας μηχανικός πτήσεων, όπως ο 29χρονος, είναι υπεύθυνος για όλα τα ηλεκτρονικά του συστήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης και είναι ο άνθρωπος που επιβεβαιώνει ότι λειτουργούν σωστά και αν χρειαστεί κάνει τις απαραίτητες επισκευές. Πάντως, ο Καρίλ, ως μηχανικός πτήσεων εξειδικευμένος σε μικρά αεροσκάφη δεν είναι σίγουρο ότι έχει τις γνώσεις να εκτρέψει της πορείας του και να πιλοτάρει ένα τόσο μεγάλο αεροσκάφος, σαν το συγκεκριμένο Βoeing 777.