Η ιστορική έπαυλη του δάσκαλου της ζωγραφικής Γιάννη Μόραλη, στην Αίγινα, βρίσκεται κοντά στην πώληση της σε ιδιώτη, σύμφωνα με την επιθυμία του γιου και κληρονόμου του Κωνσταντίνου Μόραλη, ο οποίος ζει μόνιμα στο Παρίσι.
Οπως αναφέρουν οι γείτονες, μιλώντας στην εφημερίδα Εθνος της Κυριακής, το σπίτι, είναι λουσμένο στο φως με παράθυρα που μοιάζουν με κορνίζες για τα έργα της φύσης.
Πρόκειται για μία εντυπωσιακή παραθαλάσσια έπαυλη στην Αίγινα με εμβαδό 500 τ.μ. που βρίσκεται σε ένα οικόπεδο 1.550 μ. γεμάτο ελιές, λεμονιές και φυστικιές, ενώ διαθέτει δύο υπνοδωμάτια και έναν χώρο ανοιχτό και ψηλοτάβανο που ο καλλιτέχνης χρησιμοποιούσε ως στούντιο.
Στο ιστορικό αυτό σπίτι, κάποτε κυκλοφορούσε όλη η καλλιτεχνική ελιτ της εποχής: ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Χρήστος Καπράλος, ο Νίκος Νικολάου και ο αρχιτέκτονας Αρης Κωνσταντινίδης, ο οποίος και το έχτισε.
Η έπαυλη είναι χτισμένη στην λεγόμενη «γειτονιά των καλλιτεχνών», αφού κοντά της βρίσκεται το σπίτι του Νίκου Καζαντζάκη, του ζωγράφου Νίκου Νικολάου και του γλύπτη Χρήστου Καπράλου που τώρα έχει γίνει μουσείο.
Το νησί της Αίγινας ήταν η μεγάλη αγάπη του ζωγράφου, ο οποίος συνήθιζε να λέει ότι το τοπίο του θυμίζει τα παιδικά του καλοκαίρια στην Πρέβεζα. Αποφάσισε να χτίσει εκεί την έπαυλη του στη δεκαετία του 1970 και περνούσε σχεδόν τον μισό του χρόνο εκεί. Εφευγε κάθε χειμώνα και επέστρεφε την Μεγάλη Εβδομάδα.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η εφημερίδα το Εθνος της Κυριακής, ή λατρεία του για το νησί ήταν τόσο μεγάλη, που το 2008 στην εκδήλωση για την ανακήρυξη του ως επίτιμου δημότη του ιστορικού Δήμου Αίγινας είχε δηλώσει: «υπογράφω τα έργα μου γράφοντας πρώτα "Αίγινα" και μετά την υπογραφή και την ημερομηνία»
Κληρονόμος του Μόραλη, είναι ο γιος του Κωνσταντίνος, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Παρίσι, ενώ η δικηγόρος του, μιλώντας στο Εθνος της Κυριακής, σχετικά με την απόφαση του να προχωρήσει στην πώληση του ιστορικού σπιτιού αναφέρει: «Το μέλλον του σπιτιού θα το αποφασίσει ο κληρονόμος του Γιάννη Μόραλη. Ο ίδιος θεωρεί ότι αυτή είναι μία απολύτως ιδιωτική υπόθεση. Το σπίτι μεταβιβάστηκε στον γιο του ζωγράφου από τον ίδιο το 1996 και δεν ήταν αντικείμενο της κληρονομιάς του. Παρ' όλα αυτά, στο παρελθόν, μέσω του εκτελεστή της διαθήκης και αδελφού του Γιάννη, κ Γιώργου Μόραλη, εστάλησαν επιστολές σε φορείς πολιτισμού αλλά δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον.»