Ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα και μετά από μικρές καθυστερήσεις -αφού η σχετική διάταξη είχε ψηφιστεί σε νόμο του 2012-, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ανάπτυξης επέλεξε, μεταξύ διαφόρων προτάσεων, τις τρεις επικρατέστερες για να να γίνουν το ενιαίο σήμα ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Τώρα το κοινό καλείται να επιλεξει διαδικτυακά, όμως, οι πρώτες αντιδράσεις είναι μάλλον αρνητικές για τις επιλογές.
Απλοϊκά, εύκολων συλλήψεων, δωρικής αισθητικής, τα τρία σήματα απηχούν ελληνικά σύνολα, ποντάρουν στο διαχρονικό μπλε και στηρίζονται στις στεροτυπικές εικόνες της Ελλάδας.
Βλέπουμε ένα καραβάκι που σχηματίζεται από δύο τόνων μπλε τρίγωνα – το οποίο θυμίζει τόσο έντονα το σήμα της Chrysler.
Eνα ιωνικό κυανόκρανο που σχηματίζει τα γράμματα GR...
Αλλά και καρδιές που είναι ταυτόχρονα ελληνικές σημαίες.
Στα social media κάποιοι ζητούν ακόμη και να γίνει ένσταση και να κυρηχθεί εκ νέου διαγωνισμός, να δημιουργηθεί μια πίεση στις καλλιτεχνικές δυνάμεις του τόπου, για να σπεύσουν να υποβάλλουν προτάσεις και ιδέες για κάτι που έχει άμεση σχέση με την εικόνα της χώρας. Θυμίζουμε ότι για τα τρία επικρατέστερα σήματα προβλέπεται και χρηματικό έπαθλο ύψους 2.000, 3.000 και 5.000 ευρώ, αντίστοιχα.
Σκοπός του σήματος είναι να ταυτοποιεί την ελληνική προέλευση προϊόντων και υπηρεσιών διαφόρων κατηγοριών.
- προστατεύοντας τον καταναλωτή
- αναδεικνύοντας την ελληνική παραγωγή και
- οφελώντας την εθνική οικονομία