Παρουσιάστηκαν από τον υπουργό και υφυπουργό Ανάπτυξης οι τρεις εναλλακτικές προτάσεις για το σήμα που θα φέρουν από εδώ και στο εξής τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Οι προτάσεις για το «Ελληνικό Σήμα» είναι ένα καραβάκι, μία καρδούλα ή ένας κίονας και τα σχέδια αυτά τίθενται για 15 μέρες σε δημόσια διαβούλευση σε ειδική ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ο στόχος των αρμοδίων είναι να έχει οριστικοποιηθεί μέσα σε έναν μήνα και το λεκτικό σήμα, ώστε τον Μάιο οι εταιρείες που θέλουν να έχουν το σήμα να μπορούν να υποβάλλουν τον σχετικό φάκελο πιστοποίησης και να προχωρούν τη διαδικασία αδειοδότησης.
Ανάλογα με το φορέα απονομής του σήματος, οι εταιρείες θα πληρώνουν κάποιο αντίτιμο ή όχι, ενώ, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της επιτροπής σήματος και γενικός γραμματέας Εμπορίου, σε ό,τι αφορά στα αλκοολούχα ποτά δεν υπάρχει επιβάρυνση από τον φορέα πιστοποίησης που είναι το Γενικό Χημείο του Κράτους, αλλά προβλέπεται ετήσια ανανέωση, ενώ για τα γαλακτοκομικά είδη προβλέπεται η καταβολή 50 ευρώ ανά κωδικό λόγω του κόστους ελέγχου και πιστοποίησης της διαδικασίας από τον ΕΛΟΓΑΚ.
«Δεν είμαστε σοβιετικού τύπου κυβέρνηση. Ο επιχειρηματίας μπορεί να δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν για μια αγορά και ο καταναλωτής να διαλέξει μέσα από τον ανταγωνισμό. Η προέλευση είναι ένας παράγοντας και όποιος θέλει να πάρει ένα ελληνικό προϊόν, του δίνουμε την πιστοποίηση που απαιτείται» τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.
«Το σήμα θα αποτελέσει όπλο ενθάρρυνσης της εγχώριας παραγωγής και θα βοηθήσει να σταματήσει η νοοτροπία του χύμα και του ανώνυμου» πρόσθεσε ο κ. Σκορδάς.