Δεν σταματάνε οι αναποδιές για την βιβλική υπερπαραγωγή του Ντάρεν Αρονόφσκι με πρωταγωνιστή τον Ράσελ Κρόου. Λίγο μετά τη διαμάχη του σκηνοθέτη με το στούντιο, η περιπέτεια «συνεχίζεται» με λογοκρισία.
Κάτι δεν πάει καλά με αυτή την κινηματογραφική κιβωτό, όσον αφορά την ικανότητα της να μείνει αλώβητη στον κατακλυσμό. Πριν από λίγες μέρες γράψαμε για τη δυσαρέσκεια του σκηνοθέτη της ταινίας Ντάρεν Αρονόφσκι, απέναντι στην πρωτοβουλία της που πήρε η παραγωγή όσον αφορά την προώθηση της ταινίας, και τα tweets του Ράσελ Κρόου (Διαβάστε ΕΔΩ).
Αυτή τη φορά, όμως, τα προβλήματα δεν δημιουργούνται στο χριστιανικό, αλλά στον ισλαμικό κόσμο. Τα αρμόδια συμβούλια στο Κατάρ, το Μπαχρέιν και τα Αραβικά Εμιράτα, αποφάσισαν να μην επιτρέψουν την κυκλοφορία της ταινίας στις παραπάνω χώρες. Ανάλογες αποφάσεις αναμένεται να παρθούν στην Αίγυπτο, την Ιορδανία και το Κουβέιτ. Ο λόγος είναι απλός: εφ' όσον σύμφωνα με τη Ισλαμική Σαρία απαγορεύεται ρητά η απεικόνιση μέσα από τη ζωγραφική ή όποιο άλλο μέσο, του Μωάμεθ, αλλά και οποιουδήποτε προφήτη ή αγγελιοφόρου του Αλλάχ. Και η καμπάνα χτυπάει και για τον Νώε από τη στιγμή που δεν είναι ένα ιερό πρόσωπο μόνο της χριστιανικής και της ιουδαϊκής θρησκείας, μέσα από την Παλαιά Διαθήκη, αλλά και του Ισλάμ. Ένας από τους πρώτους προφήτες του Αλλάχ, σύμφωνα με το Κοράνι, που αφηγείται με μικρές παραλλαγές την ίδια ιστορία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αυστηρότητας με την οποία εφαρμόζεται ο νόμος της μη απεικόνισης των προφητών του Αλλάχ, σε οποιοδήποτε μέσο, είναι η τρίωρη ταινία «The Message» που σκηνοθέτησε το 1977 ο Μουσταφά Ακάντ, με πρωταγωνιστές τον Άντονι Κουίν και την Ειρήνη Παπά. Μια ταινία που ενώ αφηγείται τη γέννηση του Ισλάμ, μετά την επίσκεψη του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στον Μωάμεθ τον 7ο αιώνα, δεν δείχνει ούτε μια φορά τον βασικό της πρωταγωνιστή, δηλαδή τον ίδιο τον Μωάμεθ.