«Ο θαλάσιος ελέφαντας και η μισή πληροφόρηση». Ετσι τιτλοφορείται η ιστορία με την οποία αρχίζουν τα σεμινάρια που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων στα στελέχη των ΔΟΥ, για το πώς να διαχειρίζονται το θυμό των φορολογουμένων.
Η αλληγορία της ιστορίας, «Ο θαλάσσιος ελέφαντας και η μισή πληροφόρηση», με την οποία ξεκινούν τα μαθήματα είναι αφοπλιστική: οι εφοριακοί είναι οι θαλάσσιοι ελέφαντες που έχουν πρωταρχικό σκοπό να πιάσουν ρέγγες, δηλαδή φορολογούμενους και φορολογικά έσοδα, αλλά για να τα καταφέρουν αποτελεσματικά οφείλουν να ακολουθούν σωστές μεθόδους διοίκησης και συνεργασίας και να ενημερώνουν την ηγεσία για τα πάντα.
Στα σεμινάρια αυτά, σύμφωνα με το prothothema.gr, τα στελέχη των ΔΟΥ μαθαίνουν ποιες είναι οι λέξεις και οι φράσεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιούν ποτέ όταν μιλούν με φορολογούμενους, ενώ, παράλληλα, τους δίνονται ασκήσεις για να αυξήσουν ικανότητά τους στην ενεργητική ακρόαση (χωρίς δηλαδή να αντιδρούν) και τη συναισθηματική νοημοσύνη.
Οπως αναφέρει η ίδια πηγή, μια άλλη δοκιμασία στην οποία καλούνται να υποβληθούν οι εφοριακοί είναι το τεστ των δύο λεπτών. Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την εκτέλεση 21 εντολών, μέσα σε δύο λεπτά. Ποιες είναι αυτές; Να γράψουν και να υπογραμμίσουν το όνομά τους, να κάνουν τέσσερις τρύπες στο χαρτί , να πολλαπλασιάσουν το 123 με το 123, να κάνουν την πράξη 456x78x2+899, τη διαίρεση του 999 διά 245, να ζωγραφίσουν ένα τρίγωνο, να το βάλουν σε έναν κύκλο, να κάνουν δέκα διάσπαρτους μικρούς κύκλους στο πίσω μέρος της σελίδας, να γράψουν τη λέξη «νίκη» πέντε φορές και διάφορα άλλα.Εντωμεταξύ, καλούνται ενδιαμέσως να φωνάζουν δυνατά φράσεις όπως «πάω καλά» ή «σχεδόν τελείωσα».