Εφυγε από τη ζωή το πρωί της Τετάρτης, σε ηλικία 66 ετών ο δεξιοτέχνης του φλαμένκο και παγκοσμίου φήμης κιθαρίστας και συνθέτης Πάκο Ντε Λουθία.
Θεωρούνταν ως ένας από τους καλύτερους κιθαρίστες παγκοσμίως και ο καλύτερος κιθαρίστας του φλαμένκο, ενώ η δεξιοτεχνία του ήταν μοναδική.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, ο θάνατος του μεγάλου καλλιτέχνη προκλήθηκε από έμφραγμα του μυοκαρδίου.
Γεννημένος στις 21 Δεκεμβρίου του 1947 στην Αλγκεσίρα της Ισπανίας, ο Φρανσίσκο Σάντσεζ Γκόμεζ, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, καταγόταν από οικογένεια με μεγάλη παράδοση στη μουσική και ειδικότερα στο φλαμένκο.
Ηταν ο μικρότερος από τα πέντε παιδιά του κιθαρίστα φλαμένκο Αντόνιο Σάντσεζ και της Πορτογαλίδας μητέρας του Λουτσία Γκόμεζ. Αδέλφια του ήταν ο τραγουδιστής φλαμένκο Πέπε ντε Λουθία και ο κιθαρίστας φλαμένκο Ραμόν Ντε Αλγκεσίρας.
Παίζοντας στους δρόμους ως νεαρό αγόρι, παρατήρησε ότι το όνομα Πάμπλο και Πάκο ήταν πολύ κοινό στην Αλγκεσίρα και επειδή εκτός από την γενέτειρά του, ήθελε να τιμήσει και την Πορτογαλίδα μητέρα του Λουσία Γκόμεζ, τελικά υιοθέτησε το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Πάκο ντε Λουθία.
Την αγάπη αλλά και την δεξιότητα του στη μουσική, ο Πάκο ντε Λουθία, την οφείλει σε μεγάλο βαθμό στον πατέρα του: ο Αντόνιο σύστησε τον Πάκο στην κιθάρα σε νεαρή ηλικία και ήταν εξαιρετικά αυστηρός στην ανατροφή του από την ηλικία των 5, αναγκάζοντάς τον να εξασκείται μέχρι και 12 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα, για να γίνει ένας επαγγελματίας μουσικός.
Μάλιστα σε ένα σημείο, ο πατέρας του τον πήρε από το σχολείο για να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην κιθάρα του. Ο κιθαρίστας φλαμένκο και βιογράφος Ντον Πόρεν παρομοιάζει τη σχέση του Πάκο με τον πατέρα του με τη σχέση του Βολφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και του Λίοπολντ Μότσαρτ, για τον τρόπο με τον οποίο οι πατέρες «διαμόρφωσαν» τους γιούς τους σε μουσικούς παγκόσμιας κλάσης και μάλιστα συνέχιζαν να τους πατρονάρουν ακόμη καιαφότου έγιναν διάσημοι.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο ντε Λουθία περιόδευσε με το θίασο του χορευτή φλαμένκο Χοσέ Γκρέκο, εν τρία χρόνια αργότερα, στην ηλικία των 15, είχε τη δεύτερη συνάντησή του με τον Σαμπίκας και την πρώτη του συνάντηση με τον Μάριο Εσκουντέρο, οι οποίοι αργότερα έγιναν μέντορες του και στενοί του φίλοι.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ο ντε Λουθία περιόδευσε στην Ευρώπη με μια ομάδα που ονομάστηκε Festival Flamenco Gitano και συνάντησε άλλα νέα ταλέντα στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων του τραγουδιστή φλαμένκο Καμαρόν ντε λα Ισλα, με τον οποίο τον συνέδεσε μια γόνιμη συνεργασία μεταξύ 1968 και 1977, ηχογράφησαν 10 άλμπουμ μαζί και έλαβαν μεγάλη αναγνώριση.
Ο ντε Λουθία έκανε μια σύντομη εμφάνιση, ντυμένος ως Μεξικανός κιθαρίστας , στο γουέστερν Hannie Caulder το 1971, παίζοντας τη μελωδία του Ken Thorne. Την ίδια χρονιά, κυκλοφόρησε το άλμπουμ El mundo del flamenco, σε συνεργασία με τον Μάριο Εσκουδέρο, ενώ ξεκίνησε να δουλεύει και με τον παραγωγό Χοσέ Τορεγκρόσα.
Στις 18 Φεβρουαρίου του 1975, ο ντε Λουθία έγινε ο πρώτος φορά κιθαρίστας φλαμένκο που έπαιξε στο περίφημο Teatro Real της Μαδρίτης. Επαιξε με τον αδελφό του Ραμόν μπροστά σε σχετικά νεαρό κοινό και ο βιογράφος Ποχρέν είπε ότι παρουσίασε μία λαμπρή τεχνική.
Το 1979, ο ντε Λουθία με τον Τζον ΜακΛάφιν και τον Λάρι Κόριελ, διαμόρφωσαν ένα τρίο εγχόρδων «The Guitar Trio» και μαζί έκαναν το γύρο της Ευρώπης. Το 1981, ο ντε Λουθία ίδρυσε επίσης το Paco de Lucia Sextet με τα αδέρφια του Ραμόν και Πέπε και κυκλοφόρησε το πρώτο από τα τρία άλμπουμ τους την ίδια χρονιά .
Το 1982 συμμετείχε σε μία σειρά από συναυλίες με τον jazz πιανίστα Τσικ Κορέα, ο οποίος αποτέλεσε σημαντική επιρροή. Το 1983 εμφανίστηκε στην ταινία Κάρμεν του Κάρλος Σάουρα, που είχε προταθεί για βραβείο BAFTA ενώ 6 χρόνια αργότερα, παρουσιάστηκε σε αρένα ταυρομαχίας στη Σεβίλλη με τον Πλάθιντο Ντομίνγκο και τον Χούλιο Ιγκλέσιας
Για αρκετά χρόνια, ο Ντε Λουθία έζησε στο Γιουκατάν, στο Μεξικό , αλλά επέστρεψε στη γενέτειρά του στην Ισπανία το 2003, ομολογώντας ότι κουράστηκε να σηκώνεται χαράματα σε όλη του τη ζωή και να ζει σε ξενοδοχεία.
Το 2004 έκανε μία περιοδεία στις ΗΠΑ και τον Καναδά με τον Ισπανό τραγουδιστή φλαμένκο Λα Τάνα, αλλά έκτοτε μείωσε σημαντικά τις live εμφανίσεις του στο κοινό και τα τελευταία χρόνια είχε αποσυρθεί και εμφανιζόταν σε ελάχιστες συναυλίες μόνο στην Ισπανία και τη Γερμανία, ή σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ του καλοκαιριού. φεστιβάλ κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.