Περνά το χρόνο του διαβάζοντας, παίζοντας τένις και μαθαίνοντας προγραμματισμό. Η ζωή του Νικόλα Κατέρη θα έμοιαζε με εκείνη κάθε 18χρονου στην Ελλάδα, αν δεν υπήρχε μία αντίστροφη μέτρηση στο μυαλό του. Εκείνη που κάνει μέχρι να διαβεί το κατώφλι του Cambridge, όπου θα τον βρει το νέο ακαδημαϊκό έτος.
Ο μαθητής της Ερασμείου Ελληνογερμανικής Σχολής «κατέκτησε» το βρετανικό πανεπιστήμιο, που θεωρείται ένα από τα κορυφαία στον κόσμο. Εξασφάλισε τη θέση του σε αυτό αριστεύοντας στις εξετάσεις των Α-Levels, του βρετανικού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πλέον, ετοιμάζεται να ακολουθήσει τα βήματα της μητέρας του, που είναι πολιτικός μηχανικός.
«Είχα αποφασίσει από την Γ' Γυμνασίου ότι ήθελα να σπουδάσω στη Βρετανία και είχα ως απώτερο στόχο το Cambridge, γιατί στον συγκεκριμένο τομέα είναι το καλύτερο. Στο engineering βέβαια κατέληξα πέρυσι» λέει στο «Εθνος» ο Νικόλας, που έδωσε εξετάσεις το Μάιο της Α' και της Β' Λυκείου, ενώ τον περασμένο Δεκέμβριο έδωσε και συνέντευξη στο Πανεπιστήμιο.
Για να τα καταφέρει, ο 18χρονος προετοιμάστηκε με ιδιαίτερη προσοχή, ενώ επιβεβαίωσε τις προσδοκίες των γονιών και των καθηγητών του, που κάνουν λόγο για έναν επιμελή και σεμνό μαθητή, που είχε δείξει από νωρίς την κλίση του. Μάλιστα, πέρυσι, μαζί με συμμαθητές του σχεδίασαν και κατασκεύασαν μία μίνι Formula 1, μετέχοντας σε διαγωνισμό σχολείων σε όλη την Ελλάδα, κερδίζοντας το βραβείο για το καλύτερο μάρκετινγκ και την εύρεση πόρων. Παράλληλα αυτή την εποχή με ένα φίλο του ετοιμάζουν μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.
Αν και θα πάρει μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, είναι δεδομένο πως θα γίνει φοιτητής του Cambridge, καθώς όπως λέει τον διώχνει η υπάρχουσα κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια. «Δυστυχώς η τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα όσα βλέπω να συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά πανεπιστήμια με απώθησαν από το να σπουδάσω στη χώρα μου, κάτι το οποίο θα ήθελα πάρα πολύ. Η κατάσταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί δεν μπορεί να υποστηρίξει τους μαθητές να αναπτυχθούν στην επιστημονική κατεύθυνση που θα επιλέξουν» εξηγεί στο «Εθνος» ο μαθητής.