Βρέθηκαν αντιμέτωποι με πρωτοφανή επεισόδια που στοίχισαν τη ζωή σε δεκάδες άτομα. Στο Κίεβο, κάπου ανάμεσα στα πτώματα που κείτονταν στους δρόμους, αλλά και στα ερείπια από το «βομβαρδισμένο» τοπίο, πολλοί διαδηλωτές στεκόντουσαν πρόχειρα σε ένα σημείο, κρατώντας στο χέρι τους ένα κινητό. Οχι για να καλέσουν σε κάποιον δικό τους, αλλά για να ενημερωθούν για την κατάσταση από τα Social Media. Και όχι μόνο. Πολλοί σώθηκαν την τελευταία στιγμή, χάρη στο Facebook και το Twitter.
Κατά τη διάρκεια των πρωτοφανών συγκρούσεων της Αστυνομίας με τους διαδηλωτές δημιουργήθηκαν δεκάδες group στα Social Media με στόχο τη βοήθεια όσων έδιναν το «παρών» στην πλατεία Ανεξαρτησίας, αλλά και όσων τραυματίστηκαν. Οι συγκεκριμένες ομάδες προσέφεραν βοήθεια, είτε με φάρμακα, είτε δίνοντας πληροφορίες για το πού σημειώνονται τα αιματηρά επεισόδια.
Για τη βοήθεια που προσέφερε η τεχνολογία στην κατάσταση στο Κίεβο μίλησε στο Esquire ο 33χρονος Mikhail Stepanskiy, προγραμματιστής εταιρείας, που εδρεύει στην ουκρανική πρωτεύουσα. Ο ίδιος βρίσκεται πίσω από την ιδέα και υλοποίηση δύο εφαρμογών στα Social Media, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, συνέβαλαν στην ενημέρωση και όχι μόνο των διαδηλωτών. «Δεν είμαστε μία ομάδα που ρίχνει μολότοφ. Αντίθετα, είμαστε άνθρωποι που συγκεντρώνουμε φάρμακα, τρόφιμα και ότι άλλο μπορεί να χρειαστούν οι τραυματισμένοι διαδηλωτές» δήλωσε, μεταξύ άλλων.
Την ίδια στιγμή υποστήριξε πως ο ρόλος της συγκεκριμένης ομάδας ήταν υποστηρικτικός. Ενα βράδυ αφού ενημερώθηκαν για ένα περιστατικό μεταξύ αστυνομικών και πολιτών έξω από ένα νοσοκομείο, μέσω της εφαρμογής, η ομάδα συσπειρώθηκε και έδωσε «ραντεβού» στο σημείο. Στη συνέχεια, όπως αναφέρει ο Mikhail διαπραγματεύτηκαν με τους αστυνομικούς, προκειμένου να μην συλλάβουν τους τραυματίες.