CINETROLL: Ανατροπή τελευταίας στιγμής στα βραβεία της Μπερλινάλε. Έλεος όμως πια με τους Kινέζους [βίντεο] - iefimerida.gr

CINETROLL: Ανατροπή τελευταίας στιγμής στα βραβεία της Μπερλινάλε. Έλεος όμως πια με τους Kινέζους [βίντεο]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο ΤΑΖ συνεχίζει να αναζητά τα φτερά του έρωτα στο Βερολίνο, την ώρα που οι αρκούδες φοράνε τα καλά τους και στέφουν νικητή έκπληξη. «ΑΓΑΠΗΤΟ ΜΟΥ ΜΠΕΡΛΙΝΟΛΟΓΙΟ, ΗΜΕΡΑ 10η (15 / 2)...

..έπρεπε να το υποψιαστώ σήμερα το πρωί ότι κάτι περίεργο θα συνέβαινε. Τα πρώτα ύποπτα σημάδια φάνηκαν στις 10 με εμένα να έχω επιστρέψει σπίτι στις 8 από το «Misirlou», με αυτή την ευδαιμονική μέθη που αποκτάς όταν βρίσκεσαι ανάμεσα σε αγαπημένους.

Εκεί γύρω στις 10 άρχισε να χτυπάει επίμονα το κουδούνι του σπιτιού που με φιλοξενεί ο Ούγκις. Πετάγομαι γυμνός από το κρεβάτι, ανοίγω, είναι ένας Ούνος αξιοπάρσιμος στην πόρτα, αλλά συνειδητοποιώ ότι βότκα στη βότκα έκανα μπάκα οπότε κρύβομαι πίσω από την πόρτα για να «κλέψω κοιλιά». «Check out please» μου λέει, ότι δηλαδή ήρθε η ώρα να του αδειάσω το σπίτι 10 το πρωί και μεθυσμένος μετά από 10 μέρες που ο Ούγκις πλήρωσε για να μένουμε στην τρώγλη (ο Ούγκις πάντα πιο σοφός από μένα την είχε κάνει από χτες).
«Τι λες μωρή» του απαντώ στα ελληνικά με την ασφάλεια του ότι δεν θα με καταλάβει. Αυτός συνέχισε να μιλάει γερμανικά, εγώ αγγλικά, δεν χαμπάριαζε λέξη (μπράβο μωρή βλάχα που σε έχουν να κάνεις και check out σε τουρίστες) μου δίνει στο τηλέφωνο την υπεύθυνη του γραφείου που μας νοίκιασε το σπίτι η οποία και μου λέει ότι αυτοί είναι οι όροι. Μαζεύω μπαγκάζια σε παραζάλη και πάω στο City Berlin Hostel από όπου σου γράφω αυτή τη στιγμή Μπερλινολόγιο μου. Άλλες ομορφιές εκεί. Και 50 ευρώ για hostel, και check in στις 15.00 σου λέει. Όχι κάτσε κι υπολόγισε το, 10.00 με 15.00, 5 ώρες αναμονή, με δύο ώρες ύπνο κι ένα τάνκερ βότκας μέσα μου.

Ώρα τρόμου, είμαι έξω από το Berlin City Hoster για να καπνίσω (επειδή σου λένε ότι αν σε πιάσουν να καπνίζεις μέσα πληρώνεις 80 ευρώ πρόστιμο) και χαζεύω το δίπλα κτίριο. Η πρεσβεία της Βόρειας Κορέας, αυτή των παλαβών δολοφόνων με την κομμουνιστική βασιλεία, που σε ένα παράθυρο έχουν βάλει φωτογραφίες του ηγέτη τους Κιμ οτιδήποτε, να χαμογελάει ψυχασθενικά μπροστά από πιατέλες με ψητά ενώ πίσω του σιγοντάρουν με το χαμόγελο της ευτυχίας όταν αισθάνεσαι πιστόλι στον κρόταφο και το εκτελεστικό απόσπασμα αν δεν χαμογελάς όπως πρέπει, στρατιωτικοί ακόλουθοι. Αγριεύτηκα κάργα όμως κι εκεί ήταν που έπρεπε να καταλάβω ότι η Χρυσή Αρκούδα θα πάει πάλι σε σχιστομάτη.

Αυτά θα στα πω αύριο πιο αναλυτικά Μπερλινολόγιό μου, αλλά το λάθος φαίνεται ήδη από τα βραβεία που δόθηκαν λίγη ώρα πριν στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ του Βερολίνου και ήταν επιπέδου της Λόλας της Ναζιάρας.Κάτι λάθος έχει αρχίσει να συμβαίνει με αυτή την πόλη, μου τα έλεγε ο Νικόλας του «Misirlou» αλλά εγώ δεν ήθελα να τα πιστέψω. Καραούλι ο ηλίθιος στη ρομαντική μου άποψη για το Βερολίνο που είχα 15 χρόνια πριν.

Εκεί που όλοι λέγαμε τι ταινιάρα είναι το «71» (η πιο απολαυστική ταινία του διαγωνιστικού με διαφορά) ήρθε η κριτική επιτροπή και μας τα έκανε νουντλς κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το «71» δεν πήρε ούτε ένα βραβείο, εντελώς όμως, ούτε κάτι παρακατιανό. Σε ένα φεστιβάλ που η μια μετριότητα διαδεχόταν δίχως έλεος την άλλη. Κι ενώ το «Boyhood» του Ρίτσαρντ Λινκλάτερ («Πριν το Ξημέρωμα») ήρθε να κάνει την έκπληξη λίγο πριν το κλείσιμο ακόμα κι αυτό βολεύτηκε μεσοβέζικα. Με τη μερίδα του λέοντος (ή μάλλον της αρκούδας) των βραβείων να πηγαίνει σε μία ταινία που για την αίθουσα δεν τη λες (σιγά το ασυνήθιστο).

Σε μία ταινία που πήγαμε όλοι με τεράστιες προσδοκίες κι όταν τελείωσε κοιταζόμασταν με βλέμμα λοβοτομής. Ένα υποτίθεται αστυνομικό θρίλερ, που επειδή είναι της τέχνης, ξεχνάει πως πρέπει να αφηγηθεί μια ιστορία με λογική. Γιατί προφανώς έχει κάτι πιο σημαντικό να πει που εγώ δεν το έπιασα και δεν μετανιώνω κι όλας. Κάτι σαν μαύρη κωμωδία και αλληγορία πάνω στη σύγχρονη κινέζικη πραγματικότητα, με μια αστραφτερή κινηματογράφηση που κι αυτή όμως αν το καλοτσεκάρεις, δεν σου προκαλεί πλέον έκπληξη. Μια χαρά οι νεονουάρ αντανακλάσεις του νέον, αλλά αυτό μόνο νέο δεν είναι πια στο σινεμά.

Ο Ντιάο Γινάν, με την ταινία του «Μάυρο Κάρβουνο, Λεπτός Πάγος» («Black Coal, Thin Ice») ήρθε Βερολίνο κι έγινε μάγκας. Και Χρυσή Αρκούδα καλύτερης ταινίας του φεστιβάλ και Ασημένια Αρκούδα καλύτερης αντρικής ερμηνείας στον πρωταγωνιστή του, Λιάο Φαν. Είναι ξεκάθαρο Μπερλινολόγιο μου ότι κάτι πάει δεν καλά σε αυτό το φεστιβάλ όταν ο 92χρονος Αλέν Ρενέ παίρνει για το «Aimer, Boire et Chanter» και την Ασημένια Αρκούδα ταινίας που ανοίγει νέες προοπτικές, και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, της FIPRESCI. Γιατί ακριβώς; Επειδή είναι ο Ρενέ ή επειδή είναι πριν τον τάφο; Με γεροντολαγνείες αγάπη μου, δεν κρατάς φεστιβάλ όμως.

CINETROLL: Ανατροπή τελευταίας στιγμής στα βραβεία της Μπερλινάλε. Έλεος όμως πια με τους Kινέζους [βίντεο] | iefimerida.gr 0

Μόνη ευχάριστη έκπληξη σε όλο αυτό, το βραβείο που πήρε δικαίως ο Γουές Άντερσον για το εξαιρετικό «The Grand Budapest Hotel» του. Ασημένια Αρκούδα, Μέγα Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής. Και η Ασημένια Αρκούδα Σκηνοθεσίας στον Λινκλάτερ για το «Boyhood». Ένα project που του πήρε 12 χρόνια κινηματογράφησης εφ' όσον βλέπουμε την πραγματική ενηλικίωση ενός μικρού αγοριού μέσα σε αυτό το διάστημα.

Στα υπόλοιπα, Ασημένια Αρκούδα καλύτερης γυναικείας ερμηνείας τσέπωσε η Χάρου Κουρόκι για το ιαπωνικό «Τhe Little House»του επίσης νεότατου 83χρονου Γιόζι Γιαμάντα. Ασημένια Αρκούδα καλύτερου σεναρίου στο γερμανικό «Stations of the Cross». Και Ασημένια Αρκούδα για εξαιρετική καλλιτεχνική συνεισφορά, στο επίσης κινέζικο «Blind Massage» του Λε Γιου.

Αν θυμάσαι πέντε μήνες μετά Μπερλινολόγιο μου μια από αυτές τις ταινίες (εννοείται πως δεν μιλάω για «The Grand Budapest Hotel» και «Boyhood») σου υπόσχομαι να θυμάμαι κι εγώ πως λέγανε χτες ένα τεκνό που μου είπε ότι σπουδάζει φιλοσοφία (νομίζω) κάνει κάτι ειδικό με τον Διόνυσο και του συστήθηκα ως Βάκχος – Τζέσικα. Ψέματα, θυμάμαι πολύ καλά πως λεγόταν αλλά δεν με παίρνει να το παραδεχτώ. Τουλάχιστον μέχρι αύριο που θα σε αποχαιρετήσω και για φέτος με τον τελικό μου απολογισμό από την πόλη του Ποτέ Ποτέ, που κανείς ποτέ δε μεγαλώνει. Με εξαίρεση την Μπερλινάλε, που τουλάχιστον φέτος έδειξε ότι σκατογέρασε.

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana . Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και ι υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ