Ο Λε Κορμπυζιέ ζωγραφίζει γυμνός την περίφημη βίλα της Aϊλήν Γκρέι και αυτή τον κατηγορεί για βανδαλισμό [εικόνες] - iefimerida.gr

Ο Λε Κορμπυζιέ ζωγραφίζει γυμνός την περίφημη βίλα της Aϊλήν Γκρέι και αυτή τον κατηγορεί για βανδαλισμό [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για πολλούς ο Λε Κορμπυζιέ είναι ο μεγαλύτερος αρχιτέκτονας του 20ου αιώνα, καθόρισε την αρχιτεκτονική της εποχής του ενώ οι ιδέες του – έστω και η αντίθεση σε αυτές- διαπερνά και όλα τα σύγχρονα ρεύματα. Κι όμως είχε εμμονή με ένα συγκεκριμένο σπίτι, τη βίλα της ιρλανδικής καταγωγής σχεδιάστριας και αρχιτέκτονα Αϊλήν Γκρέι σε ένα λόφο πάνω από τη Μεσόγειο, στο Roquebrune-Cap-Martin της Γαλλίας. Οι φωτογραφίες του ενώ ζωγραφίζει τεράστια murals μέσα στο σπίτι – με την Γκρέι να τον κατηγορεί στη συνέχεια για βανδαλισμό- αφηγούνται μια ιδιαίτερη ιστορία στην οποία έχουν αποδωθεί απίστευτες φορτίσεις και ερμηνείες.

Ο Λε Κορμπυζιέ είχε εμμονή με το σπίτι της Γκρέι, περνούσε πολλά καλοκαίρια εκεί, ήταν μάλιστα το τελευταίο σπίτι που είδε λίγο πριν πάθει καρδιακή προσβολή ενώ κολυμπούσε κάτω από το σπίτι το 1965. Μάλιστα το μονοπάτι που ακολουθούσε για να πάει στη θάλασσα από το σπίτι – το οποίο δεν είχε ένα κλασικό όνομα σπιτιού αλλά ήταν γνωστό ως Ε1027- πήρε το ονομά του.

Σε κάποια από τις επισκέψεις του και ενώ η Γκρέι έλλειπε, αποφάσισε να ζωγραφίσει 8 μεγάλες τοιχογραφίες στο σπίτι, που σύμφωνα με τον ίδιο ξέσπασαν από τους μουντούς λυπημένους τοίχους. Χρησιμοποίησε μάλιστα έναν προτζέκτορα για να προβάλει στον λευκό τοίχο ένα μικρό σχέδιο το οποιο ζωγράφισε με μαύρη μπογιά. Λένε πως η τεχνική του θυμίζει έντονα την Γκερνίκα του Πικάσο.

Η Γκρέι (φωτογραφία πάνω) έγινε έξαλλη και τον κατηγόρησε για βανδαλισμό. Αλλωστε οι δυό τους, αν και στενοί φίλοι είχαν αντιρρήσεις περί της αρχιτεκτονικής, και κυρίως η Γκρέι διαφωνούσε με την άποψη του Λε Κορμπυζιέ πως το σπίτι είναι ένα είδος μηχανής και την ενδιέφερε μια πιο οργανική πρόσληψη της αρχιτεκτονικής. Σχεδίασε το σπίτι λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τον τρόπο που το αγκαλιάζει ο ήλιος και ο αέρας, ώστε να είναι το σπίτι λειτουργικό και ευχάριστο στους κατοίκους του όλες τις εποχές του χρόνου.

Το θέμα των τοιχογραφιών έδωσε υλικό για ανάλυση τόσο σε αρχιτέκτονες όσο κυρίως σε ψυχολόγους. Στις τοιχογραφίες κυριαρχούν γυμνές γυναικείες φιγούρες και υπονοούν μια σεξουαλική σύγχυση γύρω από το θέμα του φύλου. Σύμφωνα με τον Peter Adam που έχει γράψει την βιογραφία της Γκρέι, η εκκεντρική δημιουργός στο παρελθόν της είχε συνυπάρξει ερωτικά με γυναίκες όταν ζούσε στο Παρίσι και πολλοί την θεωρούσαν αμφίφυλη. Σύμφωνα πάντα με τον Αdams αυτό που έκανε ο Λε Κορμπυζιέ και εξόργισε την Γκρέι « ήταν έανς βιασμός. Ενας αρχιτέκτονας, ένας άντρας που θαύμαζε, επενέβη στη δημιουργία της χωρίς να ζητήσει την άδειά της». Δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλη καταγραφή περιστατικού του Λε Κορμπυζιέ να ζωγραφίζει – και μάλιστα γυμνός- τοιχογραφία σε σπίτι άλλου αρχιτέκτονα, πολλοί θεωρούν ότι επρόκειτο για μια πράξη μισογυνισμού...

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ