Η πρόσκληση του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου για την συνέντευξη Τύπου προανήγγειλε πως θα μιλούσε για τις παραστάσεις του καλοκαιριού και τον οικονομικό απολογισμό. Στην κεντρική σκηνή του συγκλονιστικού θεάτρου του Τσίλερ, ανάμεσα σε ένα μεγάλο πάνελ που φιλοξενούσε θεατρικούς μύθους και αστέρες μεγάλης τηλεοπτικής αναγνώρισης, ο Σωτήρης Χατζάκης μίλησε για όσα έρχονται, ύψωσε το δάκτυλο προς το υπουργείο Οικονομικών, παρέθεσε νούμερα, πολλά νούμερα και επανέλαβε ή υπονόησε σε αρκετά σημεία ότι «αυτό δεν το λέω ανταγωνιστικά με τη προηγούμενη διεύθυνση».
Ο Σωτήρης Χατζάκης ανακοίνωσε πως το Εθνικό Θέατρο θα κατέβει στην Επίδαυρο φέτος με τον Ιππόλυτο του Ευρυπίδη, σε σκηνοθεσία της Λυδίας Κονιόρδου η οποία πρωταγωνιστεί μαζί με την Λήδα Πρωτοψάλτη, τον Νίκο Κουρή, τον Θέμι Πάνου, την Μάρθα Φριντζήλα, αλλά και με τους Βατράχους του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με πρωταγωνιστές τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Φάνη Μουρατίδη, Γιάννη Ζουγανέλη, Πάνο Βλάχο.
Ομως και ο ίδιος ο καλλιτεχνικός διευθυντής θα σκηνοθετήσει μια παράσταση: Τον Ερωτόκριτο του Κορνάρου με την Μαρία Κίτσιου στον ρόλο της Αρετούσας (ανακοίνωσε πως θα κάνει οντισιόν για τους επόμενους ρόλους). Και στο σημείο αυτό τόνισε πως θα ζητήσει από τον Γιώργο Λούκο να πάει και αυτή η παράσταση στην Επίδαυρο, να κατέβει δηλαδή το Εθνικό με 3 παραστάσεις φέτος, εκτάκτως, όπως είχε δεχθεί ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου να γίνει πέρυσι με την παράσταση Γκόλφω. Πρόσθεσε πως σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού, η παράσταση αυτή θα συνδεθεί με ομάδα επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των κρητικών προϊόντων και θα προβάλει την Ελλάδα στο εξωτερικό σε μια συνολική αποστολή που θα απέχει από το σύνηθες φολκλόρ...
Και αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο καλλιτεχνικός διευθυντής επεφύλαξε έναν αιφνιδιασμό κατά τη συνέντευξή Τύπου λέγοντας δημοσίως κάτι που είναι ακόμα υπό συζήτηση και διαπραγμάτευση. Το έπραξε λέγοντας πως έχει κάνει μια πρώτη συζήτηση και περιμένει από τον Μύρωνα Μιχαηλίδη να συμφωνήσουν για την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το Εθνικό Θέατρο. Ωραία σχέδια, δεν αντιλέγουμε, αλλά το σοφό θα ήταν να μην γίνονται τέτοιου τύπου αιφνιδιασμοί. Προτιμότερο θα ήταν να ανακοινώνονται οι συμφωνίες όταν οριστικοποιηθούν και με κοινή παρουσία όλων των εμπλεκόμενων.
Επανερχόμενοι όμως στο θερινό πρόγραμμα, η έκπληξη που ετοίμασε ο Σωτήρης Χατζάκης ακούει στο όνομα Λάκης Λαζόπουλος. Ο γνωστός ηθοποιός, συγγραφέας, σκηνοθέτης και τηλεοπτικός αστέρας γράφει και σκηνοθετεί ένα έργο που θα εγκαινιάσει τη θερινή σκηνή του Εθνικού. Ο Σωτήρης Χατζάκης δήλωσε πως βρίσκονται σε αναζήτηση χώρου για τη λειτουργία αυτής της θερινής σκηνής και πως ως τότε ο Λάκης Λαζόπουλος ετοιμάζεται για την παράσταση «Τω Αγνώστω Τραγωδώ» Σύμφωνα με την υπόθεση, το Εθνικό Θέατρο λόγω κρίσης έχει χρήματα για να ανεβάσει μόνο μια παράσταση, την ίδια για τα επόμενα δέκα χρόνια. Οι ηθοποιοί προσπαθούν να αποφασίσουν ποια θα είναι, και έτσι καταλήγουν στην (μεταφυσική) επιλογή να καλέσουν τους βασικούς ήρωες των μεγάλων τραγωδών της αρχαιότητας, να διαγωνιστούν μεταξύ τους για να δουν ποιοι δυο θα περάσουν στον τελικό. Οπως δήλωσε ο Λάκης Λαζόπουλος, στόχος του είναι διαφανεί εν τέλει ποιος πόνος είναι πιο βαθύς: Αυτός που συναντάμε στις αρχαίες τραγωδίες, ή αυτός του σύγχρονου ανθρώπου. Του σύγχρονου τραγωδού, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ακούν οι υπουργοί;
Βέβαια η εκκίνηση της συνέντευξης έγινε με μια δημόσια ανακοίνωση έκκληση προς το ΥΠ.ΟΙΚ. να απεγκλωβίσει το Εθνικό Θέατρο από το ασφυκτικό καθεστώς ΔΕΚΟ που ανήκει, κάτι που είναι αντίθετο με τους ιδρυτικούς νόμους του Εθνικού, όπως επεσήμανε ο Σωτήρης Χατζάκης σημειώνοντας πως έχει κάνει πολλές τέτοιες εκκλήσεις. Ομως απευθύνθηκε και στον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο λέγοντας πως είναι δουλειά του υπουργείου να επιλέξει πρόεδρο για το Δ.Σ.του θεάτρου – πέρασαν 8 μήνες από τότε που με κρότο παραιτήθηκε ο Σταύρος Ξαρχάκος- αλλά και για τη θέση της Κίττυς Αρσένη που απεβίωσε τον Σεπτέμβριο.
Κατά τα λοιπά -και ανάμεσα στα λόγια των ίδιων των ηθοποιών που σαν κλοιός προστασίας βρέθηκαν πλάι στον διευθυντή και κατέθεσαν τη συγκίνησή τους για τις παραστάσεις που ετοιμάζουν- μια καταιγίδα αριθμών έπνιξε την αίθουσα του Τσίλερ. Προκαλώντας αμηχανία, μια μικρή δυσφορία όταν κοιτώντας ας πούμε την συγκλονιστική Λήδα Πρωτοψάλτη στη σκηνή, ή τη Λυδία Κονιόρδου με το κεφάλι ελαφρά σκυμμένο ακούγαμε πόσα εισιτήρια έκοψε και πόσα ευρώ έφερε στο ταμείο του Εθνικού κάθε παράσταση. Ναι, κάτι που έγινε και κάτοπιν δημοσιογραφικών ερωτήσεων, αλλά που πυροδοτήθηκε από το σημείωμα για τις εισπράξεις των πέντε τελευταίων μηνών σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες της προηγούμενης σεζόν που μοιράστηκε στους δημοσιογράφους μαζί με το πρόγραμμα των καλοκαιρινών παραστάσεων.
Ηταν εκεί που ένιωθες τον ίσκιο του Γιάννη Χουβαρδά ακόμα μέσα στο Εθνικό Θέατρο, κάτι που δεν μπορούσες να μην νιώσεις εξάλλου ακούγοντας και τον ίδιο τον Σωτήρη Χατζάκη να διευκρινίζει «και αυτό δεν το λέω ανταγωνιστικά για την προηγούμενη διεύθυνση». Τόσοι θεατές είδαν την Γκόλφω, τόσοι την Φλαντρώ κ.ο.κ. Ισως αν δεν βρίσκονταν γύρω του όλοι αυτοί οι ηθοποιοί, ανάμεσά τους πρόσωπα που εισπράττουν από το κοινό σεβασμό και ευγνωμοσύνη, τα πράγματα να ήταν αλλιώς, πιο φυσικά.
Σε κάθε περίπτωση, το Εθνικό ετοιμάζεται για 3 νέες πρεμιέρες μέσα στον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ήδη τις καλοκαιρινές του δράσεις, έστειλε τα μηνύματά του στα αρμόδια υπουργεία και έβαλε μια ακόμη παράμετρο στην κουβέντα ανακοινώνοντας πως αναζητά και άλλους χώρους διότι δεν αρκούν αυτοί που διαθέτει, καθώς οι επιτυχημένες παραστάσεις παίρνουν παράταση και ταυτόχρονα έρχονται συνεχώς νέες παραστάσεις.