Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο βάζουν τέλος στους τζαμπατζήδες των αστικών συγκοινωνιών -Ποιες εταιρείες προχωρούν στο διαγωνισμό - iefimerida.gr

Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο βάζουν τέλος στους τζαμπατζήδες των αστικών συγκοινωνιών -Ποιες εταιρείες προχωρούν στο διαγωνισμό

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εγκρίθηκαν από το διοικητικο συμβούλιο του ΟΑΣΑ οι τρεις τελικές δεσμευτικές προσφορές στο διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ, που φιλοδοξεί να συμβάλει καθοριστικά στην πάταξη της λαθρεπιβίβασης.

Οι εταιρείες που υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές και εγκρίθηκαν αναφορικά με την τεχνική αξιολόγηση είναι οι:

  • Intrasoft International - Ιntrakat,
  • ΑΤΕΣΕ - ΜΕΤΚΑ και
  • ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή - LG CNS

Το επόμενο βήμα είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), τη μελέτη, την κατασκευή, τη συντήρηση και την τεχνική διαχείρισή του για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Το έργο προβλέπεται να παραδίδεται σταδιακά κατά την περίοδο 2014-2015.

Το ελληνικό δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια, αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

Τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου εκτιμάται ότι θα είναι σημαντικά, τόσο για το επιβατικό κοινό, όσο και για τον ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα ωφεληθούν με τις δικαιότερες χρεώσεις ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν, την εξασφάλισή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, την ευκολία στην αγορά εισιτηρίων και φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης. Για τον ΟΑΣΑ, βασικό όφελος είναι ο δραστικός περιορισμός της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό. Επίσης, οφέλη θα προκύψουν από τον καλύτερο σχεδιασμό του μεταφορικού έργου, το βελτιωμένο έλεγχο των χρηματοοικονομικών του μεγεθών, το σχεδιασμό και την υλοποίηση ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών, καθώς και την ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει.

Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο στον τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στις μεταφορές, καθώς ολοκληρώθηκε και η επιλογή αναδόχου στο έργο ΣΔΙΤ για την υλοποίηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ.

Υπενθυμίζεται, ότι με το σύστημα της τηλεματικής προβλέπεται να εγκατασταθεί ένα δίκτυο 1.000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ., όπου οι επιβάτες θα μπορούν πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, όπως και από το κινητό τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.

«Τα δύο αυτά έργα (ηλεκτρονικό εισιτήριο και τηλεματική) αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη δημιουργία ενός πρότυπου συστήματος αστικών συγκοινωνιών, που θα συμβάλει στη βελτίωση της καθημερινότητας του επιβατικού κοινού και στην αναβάθμιση του επιπέδου συντονισμού και παραγωγικότητας του συγκοινωνιακού έργου», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΑ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ