Η μόδα είναι κάτι που ως επί τω πλείστον καθορίζεται από τους νέους κάθε γενιάς. Οταν δε αναφερόμαστε σε θέματα που αφορούν τη τεχνολογία και δη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε οι νέοι έχουν αδιαμφισβήτητα το πρώτο λόγο. Αν λάβει αυτό υπ όψιν του ο Μαρκ Ζούκερμπερκ, τότε θα πρέπει να βρει ένα νέο τρόπο να προσελκύσει το νεανικό κοινό του Facebook, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συνεχόμενη πτώση των νεαρών σε ηλικία χρηστών του.
Αυτή τη στιγμή το Facebook είναι μακράν το πιο διαδεδομένο μέσο δικτύωσης παγκοσμίως. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως στο μέλλον θα συνεχίσει να είναι ο...«βασιλιάς» του διαδικτύου. Για την ακρίβεια, νέες μελέτες έδειξαν πως ήδη έχει αρχίσει να ακολουθεί καθοδική πορεία, τουλάχιστον όσο αφορά το νεανικό κοινό του.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα του iStrategy Labs έδειξε πως από το 2011 και μετά 11 εκατομμύρια μαθητές και φοιτητές έχουν διαγράψει το λογαριασμό τους στο Facebook και έχουν στραφεί σε διαφορετικά μέσα δικτύωσης. Το πιο ανησυχητικό για τον Ζούκερμπεργκ είναι πως όσο τα χρόνια περνούν, σύμφωνα με τη μελέτη, τόσο περισσότεροι νέοι εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα του.
Οι διαφημίσεις που πλέον έχουν πλημμυρίσει το Facebook, οι πολλές προσωπικές πληροφορίες που βγαίνουν στην... φόρα αλλά και οι συνεχόμενες ανούσιες αλλαγές στην αρχική του σελίδα είναι λίγοι μόνο από τους λόγους που οι νέοι αρχίζουν να το βγάζουν από τη καθημερινότητα τους. Οπως φαίνεται, το Facebook θέλει να μετατραπεί σε ένα ολοκληρωμένο «βιβλίο ζωής» των χρηστών του και αυτό δεν ενθουσιάζει και πολύ αρκετούς χρήστες του, που προτιμούν ένα απλό και φιλικό μέσο επικοινωνίας.
Για αυτό το λόγο εφαρμογές όπως το What's app και το Snapchat, οι οποίες είναι εφαρμογές που εστιάζουν στην συνομιλία και όχι σε περαιτέρω προσωπικές πληροφορίες των χρηστών τους, έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των νέων. Ισως αυτός να είναι και ο λόγος που ο κάτοχος του Snapchat, Εβαν Σπίγελ, αρνήθηκε πριν από μερικές εβδομάδες την αστρονομική πρόταση του Ζούκερμπεργκ για εξαγορά της εφαρμογής του.