Ο συνδυασμός της ώρας και του σημείου δεν ήταν σίγουρα ο πιο ευφάνταστος για την παραδοσιακή οικογενειακή φωτογραφία στο Ζάππειο με τους συμμετέχοντες στην έναρξη της ελληνικής προεδρίας. Μάτια μισόκλειστα, γκριμάτσες, χαμηλωμένα κεφάλια ήταν το αποτέλεσμα της πρώτης επίσης εικόνας της προεδρίας με φόντο το Ζάππειο.
Οι φωτογραφίες από τη διαδικασία της οικογενειακής φωτογράφισης έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πιο χαρακτηριστική είναι αυτή της σχέσης του φωτογραφιζόμενου με τον ήλιο, με τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη να είναι αυτός που ενοχλήθηκε περισσότερο από όλους – όπως φανερώνει η γκριμάτσα του.
Ο φακός δείχνει πως δεν κάθησαν τυχαία στις θέσεις τους οι φωτογραφιζόμενοι, αλλά ειδικά χαρτάκια με τα ονόματα ήταν κολλημένα στα σκαλιά του Ζαππείου, ώστε να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, σπρωξίματα ή λάθη απαγορευτικά για το σχετικό πρωτόκολλο.
Και ενώ οι φωτογραφικές μηχανές ετοιμάζονταν, μέσα στο κτίριο του Ζαππείου διάφορα ενσταντανέ έλαβαν χώρα, ενώ αποκαλυπτική είναι η παρουσία ενός πίνακα που αποτυπώνει έναν ημίγυμνο άνδρα, καλυμμένο στα επίμαχα σημεία από σεντόνι, δίπλα σε δύο κριάρια. Ο πίνακας βρίσκεται σε πλαίσιο διάσπαρτο με αστέρια.
Oι δύο πρώτες φωτογραφίες είναι της Τατιάνα Μπόλαρη – Eurokinissi
Oι υπόλοιπες φωτογραφίες είναι του Μενέλαου Μυρίλλα -fosphotos