Φρέναρε την αποκαθήλωση των διαφημιστικών πινακίδων ο «Καλλικράτης» - iefimerida.gr

Φρέναρε την αποκαθήλωση των διαφημιστικών πινακίδων ο «Καλλικράτης»

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η αποκαθήλωση των διαφημιστικών πινακίδων σταμάτησε από 1η Ιουλίου μέχρι νεωτέρας... Η αρμόδια υπηρεσία (Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Έργων) προς το παρόν σταμάτησε τη λειτουργία της και οι υπάλληλοί της μεταφέρθηκαν με τις αλλαγές του «Καλλικράτη» από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στην Περιφέρεια Αττικής. Ο έως πρότινος διευθυντής της ΔΕΣΕ, Γιώργος Μαυρογιαννίδης, αναφέρει ότι «έχει γίνει εισήγηση για την επανασυγκρότηση της ΔΕΣΕ. Έως ότου εγκριθεί το σχέδιο τροποποίησης είμαστε στον αέρα και οι διαφημιστικές πινακίδες στη θέση τους».

Γιατί δεν αποκαθηλώνονται οι διαφημιστικές πινακίδες

Το 1999 ψηφίστηκε ο πρώτος νόμος (ν.2696/1999 ΚΟΚ) για την αποκαθήλωση των διαφημιστικών πινακίδων. Τα χρόνια που ακολούθησαν, κι άλλοι νόμοι θεσπίστηκαν και συμπληρώθηκαν από υπουργικές αποφάσεις. Μεμονωμένοι δήμοι, όπως ο Άλιμος, είχαν προβεί από τότε στο «ξήλωμα» διαφημιστικών πινακίδων, όμως από το 2010 άρχισε πιο συντονισμένη αποκαθήλωσή τους. Οι νόμοι ορίζουν ρητά ότι απαγορεύονται οι διαφημιστικές πινακίδες σε όλες τις ταράτσες κτιρίων, σε οικόπεδα και ιδιωτικούς χώρους, όπου η απόσταση των πινακίδων είναι μικρότερη των 150 μέτρων από το οδικό δίκτυο και έχουν εμβαδόν μεγαλύτερο των 6 τμ. Μέσα στην πόλη επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις μόνο οι διαφημίσεις τύπου «ρακέτα» με διαστάσεις έως 1,5x2. Ακόμα και σήμερα, ποσοστό 90% των διαφημιστικών πινακίδων είναι παράνομες.

«Μέσα σε έναν χρόνο βγάλαμε 700 πινακίδες σε Συγγρού, Ποσειδώνος, Αττική Οδό, Μεσογείων και αλλού στην Αττική. Κάναμε πολύ δουλειά με ελάχιστο κόστος. Ως το 2010 ζητούσαμε χρήματα από το κράτος και δεν μας έδινε, οπότε δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε. Το 2010 η υπηρεσία μας χρηματοδοτήθηκε με 45.000 ευρώ και η "αποξήλωση" ξεκίνησε από τη λεωφόρο Συγγρού. Εκεί καταλάβαμε ότι τα έξοδα ήταν τεράστια, όλη η χρηματοδότηση "έφυγε" στη Συγγρού. Έτσι, δηλώναμε τις διαφημίσεις ως ρύπους και κάναμε συμβάσεις με "σκραπατζήδες", οι οποίοι δεν πληρώνονταν και έπαιρναν μετά τα σίδερα. Μετά τη Συγγρού, μόνο με σκραπατζήδες δουλεύαμε. Οι εργολαβίες ήταν σε εξέλιξη και αν δεν μεταταγόμασταν, θα συνεχίζαμε την καλή δουλειά», λέει ο κ. Μαυρογιαννίδης.

Τι γίνεται, ωστόσο, με τα πλαίσια των διαφημιστικών πινακίδων που έχουν μείνει, μετά την αφαίρεση των διαφημίσεων; Η εικόνα των σιδερένιων σκελετών στους δρόμους και τις ταράτσες των κτιρίων μπορεί να είναι χειρότερη από τις ίδιες τις διαφημίσεις. Και σίγουρα πιο επικίνδυνη. Δεν είναι σπάνιες οι φορές που σίδερα έχουν αποκολληθεί από τον αέρα ή τη δυνατή βροχή και έχουν παρασυρθεί. Ο κ. Μαυρογιαννίδης επισημαίνει πως, όταν η πινακίδα και το πλαίσιό της παύουν να αποτελούν συμπαγή μάζα, μένουν τα σίδερα που μπορούν να παρασύρθούν από τον αέρα, πράγμα άκρως επικίνδυνο. «Έμειναν έτσι εκεί που πήγαν οι διαφημιστές και κατέβασαν μόνοι τους τις διαφημίσεις. Όσα πλαίσια βρίσκονται σε δημόσιο χώρο και δεν γράφουν πάνω τα στοιχεία του διαφημιστή ήταν αρμοδιότητά μας να τα κατεδαφίσουμε».

Οι διαφημιστικές πινακίδες εκτός της αντιαισθητικής εικόνας και την κατάληψη των πεζοδρομίων, αποτελούν κίνδυνο θάνατο για τους οδηγούς, κυρίως τους μοτοσυκλετιστές. «Τραβούν την προσοχή των οδηγών με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχημάτων. Επίσης, πολλά ατυχήματα γίνονται από προσκρούσεις στα στηρίγματα των διαφημιστικών πινακίδων, ιδιαίτερα στις διαχωριστικές νησίδες, ή στις οριογραμμές των δρόμων», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιάννης Λιονάκης, μέλος του Συλλόγου Εθελοντών για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ) και προσθέτει: «Κάθε χρόνο 1,5 % των θανάτων σε τροχαία, δηλαδή περί τα 15-20 δυστυχήματα, αποδίδονται σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού από διαφημιστικές πινακίδες ή πρόσκρουση σε αυτές».

Σημαντική εξέλιξη στη διαμάχη για τις διαφημιστικές πινακίδες, έφερε η απόφαση του Αρείου Πάγου στις 18 Ιουνίου 2011. Το Ελληνικό Δηµόσιο είναι υποχρεωμένο να καταβάλει αποζημίωση 550.000 ευρώ στην οικογένεια 18χρονου αγοριού, που το 2007 έχασε τη ζωή του στη λεωφόρο Βουλιαγµένης, όταν το αμάξι που επέβαινε προσέκρουσε σε διαφημιστική πινακίδα πάνω σε διαχωριστική νησίδα. «Είναι πολύ σημαντικό πως υπάρχει δεδικασμένο. Το ότι η κατεδάφιση των πινακίδων είναι οικονομικά ασύμφορη δεν μας πείθει. Αφού το κράτος εισπράττει τέλη από τις διαφημίσεις, πρέπει να αναλάβει τις δαπάνες. 'Οπως τονίζεται στη δικαστική απόφαση, ο αρμόδιος δήμος και η γραμματεία Δημοσίων Έργων παρέλειψαν να λάβουν όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα για τη απομάκρυνση της διαφημιστικής πινακίδας. Η αποκαθήλωση των πινακίδων πρέπει να συνεχιστεί τώρα, χωρίς άλλες καθυστερήσεις, για να μην χάσουν και άλλοι άνθρωποι τη ζωή τους», αναφέρει ο κ. Λιονάκης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ