Δεν είναι μόνο ο χώρος εργασίας και οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους που αυξάνουν την παραγωγικότητα ενός υπαλλήλου, αλλά η προσοχή που δείχνει κάθε εταιρία στους υφιστάμενούς της.
Κατά καιρούς κάνουν το γύρω του διαδικτύου διάφορες φωτογραφίες με τα φουτουριστικά γραφεία των κολοσσιαίων εταιριών τεχνολογίας, ωστόσο υπάρχουν ορισμένες ασυναγώνιστες τεχνικές που απογειώνουν την παραγωγικότητα στα ύψη δίνοντας ισχυρά κίνητρα στους εργαζομένους. Το newsbeast συνέλεξε τις 12 περίεργες πρακτικές που εφαρμόζουν διάφορες εταιρείες στις οποίες πολλοί θα τρελαίνονταν να δουλεύουν.
Ένας χρόνος άδεια κάθε επτά χρόνια
Κάθε επτά χρόνια, ο σχεδιαστής Stefan Sagmeister κλείνει για έναν χρόνο το στούντιο του στη Νέα Υόρκη, με το όνομα Sagmeister & Walsh, και δίνει την ευκαιρία στους εργαζομένους του να αναζωογονηθούν και να επιστρέψουν με καινούργιες ιδέες και δημιουργικά σχέδια. Μάλιστα, ο ίδιος επέδειξε τα πρωτοποριακά δημιουργήματα που προέκυψαν από τους ανανεωμένους και ξεκούραστους υπαλλήλους του το 2009 στο Ted Talk.
Το περίφημο 20% της Google
Η Google δίνει στους μηχανικούς της σε μόνιμη βάση χρόνο να ασχοληθούν με κάτι δημιουργικό πέραν των έργων της δουλειάς τους, καθώς είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν το 20% του χρόνου της εργασίας τους ανά βδομάδα σε τέτοιου είδους απασχόληση. Το πιο διάσημο παράδειγμα αποτελέσματος αυτού του 20% είναι και το Gmail.
Η Google προσφέρει @Google Talks που εμπλουτίζουν το μυαλό
Ένας ακόμα τρόπος που χρησιμοποιεί η Google για να βελτιώσει τη δημιουργικότητα των υπαλλήλων της είναι να καλεί διάσημους ανθρώπους να δίνουν διαλέξεις. Αποκαλεί αυτό το πρόγραμμα @Google Talks και οι καλεσμένοι ποικίλλουν, καθώς η γκάμα είναι μεγάλη και περιλαμβάνει από διασημότητες, όπως η Lady Gaga και η Tina Fey μέχρι συγγραφείς, καλλιτέχνες και πολιτικούς. Ο σκοπός αυτών των ομιλιών είναι να διατηρούν οι υπάλληλοι το νου τους σε καλή κατάσταση, να αναπτύσσεται η σκέψη τους και η κριτική τους ικανότητα.
Η HubSpot επιτρέπει στους εργαζομένους της να γίνουν για λίγο μέλη ομάδων κι άλλων αρμοδιοτήτων πέρα από τις δικές τους
Όπως και η Google, έτσι και HubSpot είναι άλλη μια εταιρία που είναι γνωστή για το σπουδαίο περιβάλλον εργασίας που εφαρμόζει. Φέρνει και αυτή διάφορους ομιλητές για να έρθουν σε επαφή με το προσωπικό της, αλλά ένα ακόμα πράγμα που κάνει είναι να δίνει την ευκαιρία στους εργαζομένους της να γίνουν μέλη ενός άλλου τμήματος της εταιρίας για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως αναφέρει ο συνιδρυτής του HubSpot, Dharmesh Shah, οι εργαζόμενοι μαθαίνουν κι άλλα κομμάτια της δουλειάς με αυτόν τον τρόπο και επωφελούνται όλοι.
Η 3M προσφέρει 15% του χρόνου της
Η εταιρία 3M στην πραγματικότητα εφάρμοσε το μέτρο της Google για το 20% πολύ πριν από αυτήν, καθώς το 1974, ένας επιστήμονας της 3M, ο Art Fry, χρησιμοποίησε το 15% του χρόνου που του δινόταν, προσπαθώντας να βάλει κολλητική ταινία στο πίσω μέρος ενός χαρτιού. Αυτή η προσπάθεια δημιούργησε ένα πολύ χρήσιμο αντικείμενο, αυτό που σήμερα ονομάζουμε χαρτάκια Post It.
Η Microsoft χρησιμοποιεί το γραφείο του Bill Gates για έμπνευση
Η Microsoft έχει μετατρέψει το παλιό γραφείο του Bill Gates σε έναν χώρο που ονομάζει «Το γκαράζ». Ο χώρος αυτός είναι γεμάτος με κάθε είδος τεχνολογικό «παιχνίδι» που μπορεί κανείς να φανταστεί κι έτσι οι υπάλληλοι πηγαίνουν στο συγκεκριμένο γραφείο όταν θέλουν να ασχοληθούν με διασκεδαστικά τεχνολογικά gadgets. Κάποιες φορές, ολόκληρες ομάδες της εταιρίας περνούν μια βδομάδα στο «Γκαράζ» για να βρουν καινούργιες ιδέες και να πρωτοπορήσουν.
Η Microsoft διοργανώνει επιστημονικές γιορτές
Η Microsoft διοργανώνει δυο φορές το χρόνο αυτό που ονομάζεται «γιορτή της επιστήμης». Αυτές οι γιορτές επιδεικνύουν τα έργα πάνω στα οποία εργάζονται οι υπάλληλοι κάθε φορά στον ελεύθερό τους χρόνο, συχνά στο «Γκαράζ» που αναφέρθηκε πιο πάνω. Όλα τα μέλη της εταιρίας είναι παρόντα σε αυτές τις γιορτές, ακόμα και οι αντιπρόεδροι, ενώ τα έργα κρίνονται κιόλας, καθώς ο νικητής έχει το προνόμιο να ενεργοποιήσει το αυτοσχέδιο χειροποίητο ηφαίστειο που ονομάζουν Mount St. Awesome (εκπληκτικό βουνό).
Η IBM διοργανώνει τεράστιες συγκεντρώσεις
Η IBM οργανώνει συγκεντρώσεις, ξεφαντώματα, που είναι σαν γιορτές που εστιάζουν σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Το πιο ξακουστό γλέντι ήταν μάλλον εκείνο που είχε γίνει το 2006, ονόματι Innovation Jam, που ήταν και η μεγαλύτερη εκδήλωση της συγκεκριμένης εταιρίας που έχει γίνει ποτέ. Η ΙΒΜ συγκέντρωσε περισσότερους από 150.000 ανθρώπους από 104 χώρες και 67 εταιρίες, που ανακάλυψαν δέκα καινούργιες ιδέες στις οποίες η ΙΒΜ επένδυσε 100 εκατομμύρια δολάρια, ιδέες όπως το 3D ίντερνετ και το έξυπνο σύστημα ιατροφαρμακευτικής πληρωμής.
Η Asana προσφέρει στους εργαζομένους της γκουρμέ γεύματα και σοκολάτες
Οι Dustin Moskowitz και Justin Rosenstein, που δημιούργησαν την Asana, χρησιμοποιούν το φαγητό για να διατηρούν δημιουργικούς τους εργαζόμενους τους. Τα γραφεία της εταιρίας έχουν μια κουζίνα με δυο σεφ πλήρους απασχόλησης που ετοιμάζουν υγιεινά, γκουρμέ, οργανικά γεύματα που δίνουν ώθηση στην παραγωγικότητα και αποτρέπουν την υπνηλία μετά την κατανάλωσή τους. Αν οι εργαζόμενοι χρειάζονται ενέργεια και μετά το γεύμα αυτό, μπορούν να καταναλώσουν σοκολάτα από αυτή που υπάρχει στο γραφείο ή να πιουν μια γουλιά ουίσκι από τη συλλογή που υπάρχει επίσης στο γραφείο.
Η Eventbrite χρησιμοποιεί χαμηλό φως για να ξεκουράσει τους εργαζομένους
Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το χαμηλό φως δίνει ώθηση στη δημιουργικότητα. Η εταιρεία Eventbrite με έδρα το Σαν Φρανσίσκο πήρε πολύ σοβαρά αυτήν την έρευνα και στα γραφεία της έχει δημιουργήσει έναν χώρο, το λεγόμενο δωμάτιο Ζεν, που έχει χαμηλό φωτισμό και απόλυτη ησυχία. Είναι ένας χώρος όπου οι υπάλληλοι μπορούν να σκεφτούν, να ηρεμήσουν και να πάρουν έναν υπνάκο στους άνετους καναπέδες.
Η Yammer οργανώνει hack days με στολές
Πολλές εταιρίες διοργανώνουν «hack days», δηλαδή μέρες στις οποίες προγραμματιστές, ηλεκτρονικοί υπολογιστών και άλλοι ειδικοί της τεχνολογίας συγκεντρώνονται για να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, δουλεύοντας συχνά όλη νύχτα προκειμένου να πάρει σάρκα και οστά η ιδέα τους. Η εταιρία Yammer όχι απλά διοργανώνει τέτοιες μέρες κάθε χρόνο, αλλά η συγκεκριμένη μέρα κρατάει για εκείνους 24 ώρες και οι υπάλληλοι ντύνονται με στολές κι έτσι όλη η εταιρία διασκεδάζει.
Η GitHub στέφει μηνιαίο βασιλιά ή βασίλισσα προγραμματισμού
Η GitHub είναι μια εταιρία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο που φιλοξενεί τα έργα λογισμικού άλλων ανθρώπων. Κάθε μήνα, στέφει βασιλιά ή βασίλισσα προγραμματισμού και αυτό το άτομο που παίρνει τον τίτλο γίνεται υπεύθυνο του κέντρου βοήθειας προς τους πελάτες. Σε άλλες εταιρίες, η τεχνική υποστήριξη θεωρείται δουλειά που δίνεται σε αρχάριο υπάλληλο, όμως η GitHub βάζοντας σε αυτό το πόστο έναν κορυφαίο προγραμματιστή κάθε μήνα, έχει βρει τον τρόπο όχι μόνο να αντιλαμβάνονται οι μηχανικοί της τις ρίζες των προβλημάτων, αλλά και να βλέπουν τους απροσδόκητους τρόπους με τους οποίους οι πελάτες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Έτσι, μπορούν πολύ γρήγορα και άμεσα να λύσουν τα προβλήματα και έρχονται σε επαφή με καινοτόμες και δημιουργικές ιδέες.