Με τα social media η επικοινωνία έχει περάσει κυριολεκτικά σε άλλο επίπεδο και πολλοί άνθρωποι δηλώνουν εξαρτημένοι από το διαδικτυακό τους προφίλ. Το γεγονός αυτό κάνει πιο εύκολη τη μελέτη και την ψυχογράφηση του μέσου χρήστη, αφού οι πληροφορίες που δημοσιεύει είναι πραγματικά αμέτρητες.
Οπως εξηγεί ο ερευνητής της ΙΒΜ, Εμπεν Χάμπερ «100 tweets από ένα άτομο είναι αρκετά για να δημιουργηθεί ένα σχετικά ακριβές ψυχολογικό προφίλ του και με βάση αυτό είναι δυνατόν να του κατευθύνουν διαφημίσεις προσαρμοσμένες στην προσωπικότητά του».
Ο Χάμπερ ειδικεύεται στους τρόπους με τους οποίους ο άνθρωπος αλληλεπιδρά με τους υπολογιστές και εξηγεί ότι «οι τρόποι που μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί αυτή την πληροφορία μπορεί να δημιουργήσει εξαιρετικά επωφελείς σχέσεις ανάμεσα στις εταιρείες και τους καταναλωτές, όμως υπάρχει πάντα ο κίνδυνος οι εταιρείες να μάθουν υπερβολικά πολλά».
Πλέον οι εταιρείες χρησιμοποιούν ειδικά προγράμματα τα οποία ψάχνουν τις δημοσιεύσεις μας και αποκαλύπτουν στοιχεία για τις προτιμήσεις μας και τις επιλογές μας προκειμένου να δημιουργήσουν τις κατάλληλες στοχευμένες διαφημίσεις.
Το 2012 δαπανήθηκαν στις ΗΠΑ πάνω από 160 δισεκατομμύρια δολάρια σε ενέργειες direct marketing με ποσοστό ανταπόκρισης μόλις 2%. Ωστόσο χάρη στις συνεχείς αναρτήσεις μας, τώρα οι εταιρείες είναι σε θέση να βγάλουν το ψυχολογικό προφίλ του εκάστοτε καταναλωτή, κάνοντας τις διαφημίσεις ακόμα πιο προσωπικές.
Οπως επισημαίνει ο Χάμπερ: «Γράφεις κάτι στο Twitter και ολόκληρος ο πλανήτης μπορεί να το διαβάσει. Αυτό για εμάς τους ερευνητές είναι υπέροχο. Ωστόσο δεν ξέρω πώς θα το δεχτούν αυτό οι άνθρωποι, όταν καταλάβουν πραγματικά την έκταση του τι μπορεί να γίνει με τα γραπτά τους»