Ο δρόμος του μεταξιού δεν περνάει μόνο από την Κίνα, αλλά και από το Σουφλί. Μια βιομηχανία που τις προηγούμενες δεκαετίες είδε όλη τη γκάμα των αλλαγών να την επηρεάζει άμεσα. Από την άνοδο, στην κάθοδο και στην απαξίωση. Τα ενδυματολογικά πρότυπα άλλαξαν, το αυθεντικό μετάξι θεωρήθηκε ακριβό και ο κύκλος εργασιών μειώθηκε.
Οπως σημειώνει και η Καθημερινή, σε ένα οδοιπορικό στην περιοχή, αυτή τη στιγμή υπάρχει μια τάση από νέους ανθρώπους, να αναθερμάνουν τη βιομηχανία του μεταξιού, να εκμεταλλευτούν κοινοτικά προγράμματα, να αναπτύξουν την παραγωγή τους με βάση νέα κριτήρια και τεχνολογίες και φυσικά να κοιτάξουν περισσότερο την ξένη αγορά. Μια εξωστρεφής σκέψη, που μόνο θετικά μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Αυτή τη στιγμή περίπου 200 άτομα απασχολούνται στην τοπική βιομηχανία παραγωγής μεταξιού στο Σουφλί. Τρεις οικογένειες «τρέχουν» την μονάδα και μπορούν να υπερηφανεύονται για την παράδοση και τα κλέη του παρελθόντος. Πριν από 15 χρόνια, το εργοστάσιο παρήγαγε περίπου 160.000 μέτρα μεταξιού, ωστόσο τα πράγματα πλέον δεν είναι ρόδινα.
Η απελευθέρωση των εισαγωγών, η είσοδος φτηνού μεταξιού από την Κίνα, αλλά και η συνολική πτώση της κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, οδήγησε πολλές εταιρίες να βρουν στέγη στο εξωτερικό αναζητώντας φτηνά εργατικά χέρια και μικρότερο κόστος. Ακόμα και η νέα τεχνολογία δεν μπορεί να ισορροπήσει τις απώλειες που η κρίση έχει επιφέρει. Οπως λένε και οι ντόπιοι πολλά μαγαζιά έκλεισαν, ενώ οι απώλειες στην παραγωγή είναι σημαντικές.
Η λύση στο γόρδιο δεσμό είναι η περισσότερη τεχνολογία. Ηδη η οικογένεια Τσιακίρη (μια από τις τρεις που ελέγχει τη βιομηχανική μονάδα) σκοπεύουν, μέσω ΕΣΠΑ, να επενδύσουν στην τεχνολογία. Στόχος όλων, αλλά και του ΣΕΠΕΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής - Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος) είναι να μετατραπεί η βιομηχανία μεταξιού, τόσο σημαντική όσο και η γεωργική παραγωγή. Να γίνει ένα προϊόν που να διατίθεται στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα.
Τη στιγμή αυτή εταιρίες στο εξωτερικό (τρανό παράδειγμα η εταιρία Zara στην Ισπανία) χρησιμοποιεί το μετάξι σε έτοιμα ένδυμα χαμηλού κόστους. Το μετάξι παραμένει ένας βασικός παράγοντας στον κόσμο των αξεσουάρ μόδας. Εξ ου και τα μεταξωτά μαντήλια, οι γραβάτες κ.α. Στόχος λοιπόν πρέπει να είναι η ιταλική και τη γαλλική αγορά, χωρίς να απορρίπτεται η Τουρκία, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες .