Συντήρηση και βλάβες κρατούν καθηλωμένα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας τα κυβερνητικά αεροσκάφη. Από τα τρία κανένα δεν μπορεί να πετάξει, με τα δύο να είναι υπό συντήρηση και το τρίτο να χρήζει επιδιόρθωσης έπειτα από τη βλάβη που παρουσίασε εξαιτίας της οποίας ακυρώθηκε το ταξίδι του Αντώνη Σαμαρά στο Μπακού.
Το σημαντικότερο πρόβλημα έχει προκύψει με το Gulfstream, ένα πανάκριβο αμερικανικής κατασκευής δικινητήριο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς να χρειάζεται ανεφοδιασμός. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος, πρόκειται για το αεροσκάφος που έχει υπερ-χρησιμοποιηθεί, καθώς όπως αναφέρει η εφημερίδα ο Γιώργος Παπανδρέου είχε κάνει δύο φορές το γύρο του κόσμου σε μίλια ως πρωθυπουργός, ενώ εκτεταμένη είναι και η χρήση του από τον κ. Σαμαρά.
Το Gulfstream καθηλώθηκε στο έδαφος για την προγραμματισμένη συντήρησή του, η οποία όμως δεν ξεκίνησε ποτέ. Η συντήρηση γίνεται βάσει διεθνούς διαγωνισμού, αλλά η ισπανική εταιρεία που τον κέρδισε αρνείται να έλθει στην Ελλάδα για να πραγματοποιήσει τη συντήρηση, με επιχείρημα ότι δεν έχει πάρει κάποιες εγγυητικές επιστολές από τις τράπεζες. Από την πλευρά της η Πολεμική Αεροπορία αναφέρει πως όλα είναι εντάξει. Μάλιστα έχει δώσει προθεσμία έως το Σάββατο στους Ισπανούς για να έρθουν στην Ελλάδα, διαφορετικά θα προχωρήσει σε έκπτωση του συντηρητή και θα στραφεί στον δεύτερο που έχει πάρει μέρος στον σχετικό διαγωνισμό.
Τα άλλα δύο αεροσκάφη, τα βραζιλιάνικης κατασκευής Εμπραέρ που αποκτήθηκαν ως αντισταθμιστικά οφέλη από την αγορά των ιπτάμενων ραντάρ, επίσης δεν μπορούν να πετάξουν. Το ένα λόγω βλάβης, το δεύτερο που είναι το μεγαλύτερο επειδή πρέπει να γίνει συντήρηση, την οποία έχει αναλάβει η ΕΑΒ. Ηδη το ΓΕΕΘΑ ζήτησε να επισπευσθεί η ολοκλήρωσή του, καθώς δεν υπάρχουν εν ενεργεία κυβερνητικά αεροσκάφη.
Το Εμπραέρ με το οποίο θα πετούσε ο κ. Σαμαράς, παρουσίασε πρόβλημα στα φλαπς και το αεροσκάφος βρίσκεται υπό διόρθωση, πάλι από την ΕΑΒ. Η τελευταία πτήση που έγινε με το συγκεκριμένο αεροσκάφος, την ίδια ημέρα που παρουσίασε το πρόβλημα με τα φλαπς ήταν με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλο που τον μετέφερε από επίσκεψή του στο Τελ Αβίβ. Δηλαδή ταξίδεψε και εκείνος με το πρόβλημα.
Οπως αναφέρει το Βήμα, παλιότερα ο κ. Σαμαράς είχε δώσει εντολή πώλησης του ενός Εμπαέρ και χρήση του άλλου για τη μεταφορά ασθενών και την εκπαίδευση πιλότων, αλλά δεν εμφανίστηκε ενδιαφερόμενος αγοραστής.
Φωτογραφία: Eurokinissi